Skiss av en golvstående wc-stol med öppet p-lås och anslutning till plaströr i badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvstående wc-stol med öppet p-lås kopplad till ett plaströr från golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Jag ska byta wc-stol i ett äldre badrum. Den nya golvstående wc-stolen behöver ha ett p-lås som ska ansluta till befintligt plaströr som kommer från golvet (se bild), pga lite utrymme mellan befintligt plaströr och vägg.

Jag letar febrilt på nätet efter en wc-stol med ”öppet” p-lås (likt nuvarande på bilden) men hittar ingen.

mina frågor:
1. Finns det wc-stolar med ”öppet” p-lås utan helgjuten ”bakdel”?
2. Skulle det fungera att köpa en wc-stol med vanligt p-lås (se bifogad skiss) och ”skjuta” den på plats runt existerande plaströr? Eller blir det fel? Finns det några alternativ?

Tack på förhand

• Gilla
Boings
  • Laddar…
En WC med P lås kommer fungera.

Redigerat:
Hej,
Samma "problem" här...Vart köpte du kröken/plaströr ?( som kommer upp ur avloppet)
Hälsn
Daniel

H hus12345 skrev:
[bild] [bild] Hej,

Jag ska byta wc-stol i ett äldre badrum. Den nya golvstående wc-stolen behöver ha ett p-lås som ska ansluta till befintligt plaströr som kommer från golvet (se bild), pga lite utrymme mellan befintligt plaströr och vägg.

Jag letar febrilt på nätet efter en wc-stol med ”öppet” p-lås (likt nuvarande på bilden) men hittar ingen.

mina frågor:
1. Finns det wc-stolar med ”öppet” p-lås utan helgjuten ”bakdel”?
2. Skulle det fungera att köpa en wc-stol med vanligt p-lås (se bifogad skiss) och ”skjuta” den på plats runt existerande plaströr? Eller blir det fel? Finns det några alternativ?

Tack på förhand

D Danves skrev:
Hej,
Samma "problem" här...Vart köpte du kröken/plaströr ?( som kommer upp ur avloppet)
Hälsn
Daniel
Jag anlitade en vvs-firma, så de hade med sig allt material.

H hus12345 skrev:
Jag anlitade en vvs-firma, så de hade med sig allt material.
ok, tack för snabb resp!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.