Hejs

Så har det hänt, vår varmvattenberedare från 1992 har kastat in handduken. So då är det dags att välja en ny.

Tydligen kan man välja på:

Rostfritt stål
Koppar
Emalj

Var är bäst? Är det bara att följa prislappen eller är det något annat att tänka på. Vi har kommunalt vatten.

Väl mött
Henrik

Claes Sörmland
Du ska välja korrosionsskydd på vattenberedaren utifrån vattenkvaliteten. Kolla på t ex Nibes hemsida och jämför med ditt kommunala vattens kvalitet.

K
Våran från 86 gick sönder nu eller ja den funkar men läcker en del. Vad valde ni för något sen?

Vi har precis köpt ny. Det blev en Nibe Eminent emalj med kedjeanod. ’vi har hög kloridhalt i vår borrade brunn. Enligt Nibe ska emalj klara klorid bäst n

K
Okej okej. Jag har ju kommunalt så förstår jag rätt ska vilket som funka men vanligt är koppar . Blir något g en Metro thermia här

K Krille_90_ skrev:
Okej okej. Jag har ju kommunalt så förstår jag rätt ska vilket som funka men vanligt är koppar . Blir något g en Metro thermia här
Vattenkvalitén kan variera mellan olika kommuner, t.ex. hög eller låg kalkhalt. Det bästa är att kolla upp med kommunen om hur vattnet ser ut hos er.

K
Det blev en Metro therm emalj . Är lite anti nibe . Har en luft luft pump från nibe som bara strulat och bemötandet från nibe har varit extremt dåligt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.