E
erikringborg: Postar i en gammal tråd här - mest för att jag hittade en lösning för min egen pump med liknande problem. Det som hjälpte att få ut luften var att ha ett vattenuttag igång. I mitt fall använder jag vår gamla grävda pump till bevattning i växthuset. Jag lät helt enkelt bevattningen vara igång medan jag försökte få igång den gamla pumpen. Det verkade hjälpa med att få ut luften
25 svar · 36,9k läst
L
Lasrberglund: Du kommer inte märka nån skillnad på den längden
1 svar · 1,5k läst
Z
Zuki: Tack, men det är tyvärr inte rätt packning. [citat] ']https://conturasteel.se/produkt/concert-packningssats-silventil/[/QUOTE][/QUOTE]
2 svar · 9,7k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: Nej och nej. Staffans
1 svar · 2,5k läst
·
J
jonaserik: Det är nog 3 st ledare till päronen. Inte säker på vad du har, men svart kan det vara som är gemensam och då är det kontakt på en när den hänger och den andra när den är vikt uppåt. Du får prova vilken som kan vara gemensam.
50 svar · 9,0k läst
·
C
Calle-12: [citat] Det är en ganska stor förening och skulle komplicera och försena arbetet.
4 svar · 1,1k läst
Christian Hassel
Christian Hassel: Hejsan. Har ett nyinköpt hus byggt 1913 som förra ägaren har byggt om och byggt till i flera omgångar. Har en vad jag tror är en stenkista som brunn i det tillbyggda garaget som byggdes på 60-talet. Enda anslutningar jag kan se är en spygatt och en anslutning till spillvatten som ligger långt upp i Brunnen. Hur kan jag veta om det är en stenkista? Ska snygga till garage golvet och ska
0 svar · 1,6k läst
·
L
Lassiter: Rören ska klamras. Har du koll om minikulventiler är för klämringskoppling om det är så så är det vassa kanter och som kan skära sönder packningen. Du ska ha i så fall planadapter.
7 svar · 7,6k läst
·
J
jonaserik: [citat] Då får du tänka på vilket fabrikat som du vill ha och ringa och fråga om det inte finns info. För en god funktion så måste pumpen anpassas till en sprinkler ( eller flera ) när det gäller tryck och vattenmängd som ska fram. Ofta så kommer det att spruta bra i början precis när pumpen startar, sen om den inte kan ge mängden som behövs avtar trycket..
6 svar · 2,0k läst
R
roberob: Ja precis, jag som formulerade mig dåligt. Givetvis ska ny papp läggas på ovanpå befintlig. [citat]
7 svar · 4,4k läst
·
L
Longdistance: [citat] [citat] Det är i plast och det är precis en sån som jag tänkte köpa imorgon! Ska se till att göra rent innan jag kopplar på och drar fast den nya. Tack!
6 svar · 2,3k läst
·
J
jonaserik: Sitter det röret direkt vid eller på brunnen, det finns väl ett ventilationsrör upp till tak med.
1 svar · 1,5k läst
Krilleman
Krilleman: Ser ju lite ut som ett lock från brunnsspecialisten. Men jag kan ha fel... https://www.brunnspecialisten.se/ https://www.brunnspecialisten.se/sites/default/files/Brunnslock%20monteringsanvisning.pdf [bild]
2 svar · 1,4k läst
·
J
jonaserik: Så varmt blir det inte och det är fritt fall från hoarna, inget tryck bara fall ut så det ska gå bra. Hårtorken värmer med än lite VV och det är kort tid som PEM exponeras för VV, inner inte bli speciellt mjuk så det gör något, , du diskar väl inte i 72 C gradig VV i 20 minuter.
3 svar · 3,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Den kökstillverkare du har valt borde kunna hjälpa dig med den typen av frågor. En del kök har en sockel på bara 8 cm och då är det svårt att få plats med något bakom sockeln medan andra har t.ex. 15 cm. [citat] Som jag har uppfattat det så brukar försäkringsbolagen anse att det ska finnas golvskydd eller bänkskåpsskydd under alla vatten- och
1 svar · 2,6k läst
·
Demmpa
Demmpa: Det är rött streck på bägge skyddsslangarna, så du får prova dig fram, tex genom att en person blåser i ena röret och en annan person känner efter i vilket rör det kommer luft. Vid rörgänga använder man i första han tex locherpasta & lin, i andra hand gängtejp. Vid klämringskoppling så är det bara klämringen som tätar, vissa tillverkare säger att kopplingarna ska smörjas
1 svar · 2,8k läst
·
D
dlidstrom: En nippel från 10 till 10 plus förlängning var ett enkelt alternativ som Bauhaus föreslog.
5 svar · 2,5k läst
·
Krilleman
Krilleman: Vad har du för modell på utkastaren?
4 svar · 3,7k läst
·
Fotografen
Fotografen: Gröna värmerör brukar inte ha något rostskydd så högst troligt kommer de rosta sönder.
1 svar · 2,4k läst
T
Trubadix: Faluplast kan ha nått som löser ditt problem, sitter åtkomlig i brunnen så ev stopp kan hanteras relativt enkelt. https://faluplast.se/sv/hem/produkter/golvbrunn/luktstopprsk-7129500__2843
4 svar · 1,9k läst
J
Joshen74: Vi flyttade in i ett hus för ett år sedan, och det finns tillgång till grundvatten på tomten i form av vattenbärande sandlager. Vattnet är brunfärgat så någon typ av partiklar är det iaf. och sen är det väl sand i botten. Här handlar det om ett nedtryckt rör i marken som dessutom inte har så stor diameter, det är precis så att man kan pressa ner en normal vattenslang. Med huset
0 svar · 862 läst
·
G
Gurrakrog: Vi har det liknande i vår sommarstuga, ingen mätare och kommunalt v/a. Vi betalar en schablonavgift.
6 svar · 1,8k läst
K
kia2: En fråga till. Idag har jag inte något vattenlås eftersom jag har golvbrunn. Är det dumt att köpa ett set som innehåller vattenlås? Jag hittar nämligen inte något motsvarande set som det jag som säljs utan vattenlås.
8 svar · 3,1k läst
·
F
fribygg: Biltema art 87-266
1 svar · 2,2k läst
·
M
mogge_73: Sand skulle jag också rekommenderar.
2 svar · 969 läst
M
mogge_73: Ni har troligen ett vatten med låg alkalinitet, mjukt vatten. Välj schampoo, tvål med låg tvålfett. Ni får samma effekt som man får när man badar i en svensk insjö. Man blir typ lite slemmig på kroppen. Laktacyd är bra duschtvål både till kropp och knopp. Diskmedel, tvättmedel ska ni välja det absolut billigaste ni kan hitta. Doser väldigt lite. Vad det gäller järn så löser
1 svar · 771 läst
M
mogge_73: Det fungerar fint som bevattningsvatten.
3 svar · 1,8k läst
Didelidoo
Didelidoo: Hur har det gått för dig? Våra badrum är väldigt lika och jag har ett liknande problem som resulterat ii att det nu läcker vatten från taket inunder badrummet.
4 svar · 3,7k läst
·
P
PappasHammare: [citat] Nja.. beror ju på vad det är man ska koppla in. Vi hade i förra huset och kommer även nu ha två duschar och då vill man inte duscha ljummet. En fortsättning på detta är frågan varför man inte har cirkulerande varmvatten som i stora bostadshus. Kanske onödigt ha det dygnet runt men vissa tidpunkter på dygnet borde ha det aktivt
4 svar · 1,5k läst
L
Leaff: Ska nog köpa en spilltratt och prova.
2 svar · 3,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.