Vi vill installera en WC i vårt pannrum i källaren.
Det finns vattentillgång i närheten så det löses enkelt. Funderingen är om det är sannolikt att det finns ett avloppsrör av 'tillräcklig' dimension i närheten av denna golvbrunn? Vi tänkte i så fall anlita yrkesman för att bila upp golvet runt golvbrunnen, installera det som behövs för WC-anslutning ca 1 meter från golvbrunnen och sedan sätta dit en ny golvbrunn. Det är vår vision
Jag inser dock att det bör inte vara rör som är typ 50mm bakom golvbrunnen utan snarare 110mm. Vad tror ni experter - kan man utifrån dessa bilder se vad det är för typ av rör som går bort från golvbrunnen till det kommunala avloppet ut ur huset? Tack på förhand 
Det finns vattentillgång i närheten så det löses enkelt. Funderingen är om det är sannolikt att det finns ett avloppsrör av 'tillräcklig' dimension i närheten av denna golvbrunn? Vi tänkte i så fall anlita yrkesman för att bila upp golvet runt golvbrunnen, installera det som behövs för WC-anslutning ca 1 meter från golvbrunnen och sedan sätta dit en ny golvbrunn. Det är vår vision
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att veta, slangkamera och kolla?
Alternativt bila upp till huvudledningen och lägg nytt rör så har du fräscht hela vägen dit
Alternativt bila upp till huvudledningen och lägg nytt rör så har du fräscht hela vägen dit
Tack för svar. Är osäker på var huvudledningen går. Mest troligt går den ca 4 meter därifrån, då måste även golvet i tvättstugan bilas upp.
Slangkamera, en sådan som ansluts via USB till en dator t ex? Såg att Biltema har en sådan med Artnr. 15-343. Kan jag med säkerhet med en sådan avgöra om avloppsröret är ca 55, 75, 90 eller 110mm?
Slangkamera, en sådan som ansluts via USB till en dator t ex? Såg att Biltema har en sådan med Artnr. 15-343. Kan jag med säkerhet med en sådan avgöra om avloppsröret är ca 55, 75, 90 eller 110mm?
Du kan kanske köra den bort till huvudledningen och jämföra storlek
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 520 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 520 inlägg
Köpte exakt den där kameran för några dagar sedan, tanken var att kolla ett avloppsrör, skulle in cirka 2 meter hade jag tänkt, kom inte ens in en decimeter innan det var smuts på linsen och bilden blev kolsvarsalomo skrev:
Tack för svar. Är osäker på var huvudledningen går. Mest troligt går den ca 4 meter därifrån, då måste även golvet i tvättstugan bilas upp.
Den fungerar inte om man inte har nyspolade plaströr skulle jag tro.
Klicka här för att svara