Var och kollade på ett hus i dagarna
Har ställt frågan till mäklare men så länge tänkte jag expertisen kunde ge mig ett svar.
Vad är detta? En brunn och någon form av nivåvakt/matning?
Info:
Kommunalt VA
Jordvärme
Säljarna har byggt nytt hus bredvid var man ser denna grävning går vidare till
Har ställt frågan till mäklare men så länge tänkte jag expertisen kunde ge mig ett svar.
Vad är detta? En brunn och någon form av nivåvakt/matning?
Info:
Kommunalt VA
Jordvärme
Säljarna har byggt nytt hus bredvid var man ser denna grävning går vidare till
Aah. Jag pumpar alltså spillvatten till kommunala ledningen. Vad kan anledningen vara att jag ser nya grannhuset verkar gå hit. Har han kopplat på sitt på detta och sen vidare? Vad kan konsekvenserna bli? Om ex jag har strömavbrott så börjar han fylla alla golvbrunnar inne hos mig?richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Tror man kan ha gemensam brunn eller att varje hushåll har en egen brunn. Vi har en varsin där jag bor, medan kollegan tydligen har en han delar med sin grannar.
Troligen beror det på förutsättningar och kostnad. Tror att första tanken var att dela brunnar här också, men att man gick på separata då det kan vara lurigt att avgöra vem som bär ansvar vid pumphaveri osv.
Osäker på vad problemen kan vara, mer än pumphaveri vid nedspolning av föremål som inte hör hemma i avloppet. Vid strömavbrott går ju larmet här hos oss i alla fall.
Troligen beror det på förutsättningar och kostnad. Tror att första tanken var att dela brunnar här också, men att man gick på separata då det kan vara lurigt att avgöra vem som bär ansvar vid pumphaveri osv.
Osäker på vad problemen kan vara, mer än pumphaveri vid nedspolning av föremål som inte hör hemma i avloppet. Vid strömavbrott går ju larmet här hos oss i alla fall.
Klicka här för att svara