T
TypRätt: Jag har en som ser precis lika dan ut och har gjort följande observationer. När det blivit för mycket vatten som runnit (du verka ha en bättre lösning än mig där då jag inte har någon platta med värmeslinga under min) så blir det is mellan skenorna den står på och själva utedelen, dvs fjädrarna som ska dämpa vibrationer gör inget alls och alla vibrationer överförs till väggen
2 svar · 1,4k läst
·
V
växelventil: Då har du en honeywell 4012 i din maskin och rekommenderar att du byter insatsventilen för har väl börjat kärva så forsätter det.
60 svar · 9,3k läst
·
JatteJohan
JatteJohan: [citat] Minns inte riktigt alla fel på 310’an, mer än att det var värt att byta ut den mot en IVT Vent 402 som nu varit installerad i lite mer än ett år. Ca 60-70k tror jag prislappen blev.
24 svar · 12,3k läst
R
ravve007: [citat] Tack, jag började fundera på om det kunde vara den! Står "Rubvalves S.30" på den, försökte googla men hittar inte mycket. Jag ska prova att stänga ventilen (efter att ha stängt av värme och vatten produktionen) och testa att skruva av, kan väl inte hända så mycket om det nu inte skulle vara filtret, eller? :)
4 svar · 4,2k läst
·
T
tinatorn23: Ring supporten på Thermia. Har för mej de har tid på fm när man kan ringa som kund. De vet säkert.
1 svar · 2,1k läst
·
N
Niklas i Tomtebo: Det finns en detaljerad instruktion på CTC hemsida. Du måste ladda ner uppdateringen och installera den samt ansluta pumpen till internet med kabel. För att återställa larm behöver du fler funktioner än de som finns i gratis versionen
6 svar · 8,1k läst
N
Niklas i Tomtebo: [citat] [citat] Jag fick gå in och manuellt ställa elpatronens effekt till 0 (övre och undre tank)
1 svar · 4,1k läst
·
F
Fintväder: Jag håller med- det är synd om grannarna.
8 svar · 6,0k läst
·
Värme-Baronen
Värme-Baronen: [citat] Så lite, så. Kul att lunna hjälpa till. Jag fick larmet första gången för någon dag sedan och har spenderat oräkneliga timmar med att lista ut vad larmet betyder, vad det är för filter och hur jag ska gå tillväga.
14 svar · 8,0k läst
·
A
Alexn72: [citat] Den ska ha samma temperatur på ingången som utgången av pumpen. Har den inte de så pumpar inte vattnet runt Är pumpen varmare än ingående vatten så är det också fel på pumpen
8 svar · 2,4k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Vad kostar dom?
7 svar · 1,6k läst
S
SirTomThompson: [citat] Det finns en brytpunkt när pumpen ska vara tillverkad för att fungera med Tuya appen som min SC-JA2519 gör. Tror det var andra halvan av 2021 och framåt som gäller? Hursomhelst, den är väldigt enkel och tydlig i sitt utförande, lite för enkel då det skulle vara trevligt att kunna se förbrukningen. Jag gillar dock att ställda temperaturen syns tydligt på locket på innedelen
6 svar · 8,7k läst
·
Demmpa
Demmpa: Lokala termostater/ställdon bör egentligen inte strypa flödet förrän rummet får värmetillförsel via extern värmekälla, tex solinstrålning. Själva värmeregleringen bör ske genom att reglera framledningstemperaturen. Alla slingor bör vara injusterade så att det blir "rätt" tryckfall/flöde/difftemperatur över varje slinga. Det låter som att ventilkäglor har fastnat i nästan
1 svar · 1,7k läst
M
mammehal: Det har löst sig. Jag ringde jourhavande elektriker. Han var inte helt nöjd med att jag varit och bytt säkringar i proppskåpet som går innan våra huvudsäkringar, men han såg likt mig att det såg rostigt och glappt ut i två av hålen. De är utbytta och nu fungerar allt. Det var alltså fasfel, men det var kommunens egna elskåp som hade havererat - inte vårt.
13 svar · 16,1k läst
S
Stabbsson: [citat] Ja det låter väl som en bra idé att kontakta ett annat företag, finns ett lokalt här där jag bor som är återförsäljare till nibe. Såg att de fanns trådlösa rumsgivare till S serien så det får man väl införskaffa sig. Nu ska man bara lösa problemet med att patronen tuggar på så ofta som den gör :seenoevil:
15 svar · 8,1k läst
·
GoC
GoC: [citat] Du ser väl i instruktionsboken vad du kan förvänta dig för verkningsgrad. Du skrev ju att brine in stabiliserade sig på -2,7 grader. Men den ger inte 8kW vid dom förutsättningarna.
125 svar · 24,2k läst
·
L
Lancen: Fick ett tips om orsak till att säkringen har löst ut. "förmodligen är någon av slingorna i din elpatron bränd, starta pumpen, sätt den i tvånggstyrning, och sätt cirkpumpen på 100%, sen stegar du in elpatron steg för steg k1-k9 tror jag dom hette och ser när säkringen smäller. När du hittat vilken som bränner säkring, så tvångskör du med de övriga slingorna istället, så du
31 svar · 13,8k läst
·
C
chevan: Men detta måste väl någon ha en bra erfarenhet av eller i alla fall en åsikt om. … ?
1 svar · 1,3k läst
·
M
Missionshuset Roslagen: Hej! Har en Daikin Caldo R32 (luft/luft), som jag av misstag råkade ställa på för låg temperatur nu under klödknäppen. Följden blev att avfrostningen inte fungerade och att den frostade igen rätt ordentligt. Jag har nu frostat av den manuellt och den verkar fungera och ge värme som tidigare. Dock har det blivit något vajsing med temperaturregleringen. Just nu måste jag ha den
0 svar · 1,2k läst
OskarL83
OskarL83: [citat] Exakt. Smartgrid verkar inte jättesmart.
44 svar · 13,5k läst
·
A
AndersS: [citat] Hum, att belasta ytterligare bör du fundera på;)
11 svar · 7,2k läst
·
U
ullak40: Det känns som om ventilationen sprutar ut kall luft, att AC:n gått igång på ngt sätt. Bara -10 gr utomhus så inte så kallt.
3 svar · 3,6k läst
·
B
Boende45: Du få passa dig så inte plinten tjälskjuter! Inte bra med en massa vatten nära plintar som sedan fryser.
25 svar · 15,0k läst
·
N
NeLa1: Tack för dina svar! Plötsligt dök den inställningen upp i menyn, utan att jag hade gjort något...hm
4 svar · 1,6k läst
J
Jonas_C: [citat] Jo, nu är det nog inga konstigheter men det var som sagt när det var -15 och integralen låg på närmare -800 och minskande som det var konstigt att inte tillskottet går in.
4 svar · 1,9k läst
·
M
martin h82: Tack för era svar! Jag har pellets som primär värmekälla på vinterhalvåret men brukar låta luftvärmepumpen vara på och radiatorerna vara avstängd i det rum innedelen sitter men nu när elen är 10-20 gånger dyrare än förra vintern så är läget ett annat. Så jag stänger av den tills det blir lite mildare, får se hur många kilo extra pellets det går per dygn
7 svar · 1,2k läst
K
K. L: Passa på och njut, 15 grader verkar ju vara standard för flera här på forumet. De verkar ju ligga i soffan och mysa under sina täcken, fast du är ju i en värre sits, de andra har ju medvetet valt att ha det svinkallt.:)
2 svar · 1,3k läst
I
InsidersUnited: Då kommer den funka fint. Antal dagar med minusgrader är få i den delen av landet (y)(y)
9 svar · 1,4k läst
V
Villaägarenr1: [citat] Sänk kurva o temp. Byt till större element.
7 svar · 1,6k läst
Djn i Mrk
Djn i Mrk: Fler bilder.
3 svar · 2,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.