Vi har en Thermia Atec från ca 2010. Igårkväll började det låta från utedelen ungefär som att fläkten slog i något när den snurrade. Körde någon extra avfrostning och vi trodde/hoppades att det is någonstans som orsakade ljudet. Ljudet minskade allteftersom.

Imorse larmade pumpen för motorskydd utlöst vilket är första gången den gjort det. Har provat starta om/nollställa larmet men det kommer tillbaka direkt när kompressorn försöker starta. Sedan hoppar den direkt över till elpatron.

Huvudsäkringarna är hela och likaså i proppskåpet men är lite osäker vart jag hittar eventuella proppar i pumpen.

Finns det något jag kan göra för att försöka åtgärda detta?

Tacksam för all hjälp, lite desperat att det strular så här precis innan jul med dessa elpriser….


Vit väggmonterad panel med display och knappar, märkt med "LARM FLÄKTMOTORSKYDD" och "Atec".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ring supporten på Thermia. Har för mej de har tid på fm när man kan ringa som kund. De vet säkert.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.