Vi har en Thermia Atec från ca 2010. Igårkväll började det låta från utedelen ungefär som att fläkten slog i något när den snurrade. Körde någon extra avfrostning och vi trodde/hoppades att det is någonstans som orsakade ljudet. Ljudet minskade allteftersom.
Imorse larmade pumpen för motorskydd utlöst vilket är första gången den gjort det. Har provat starta om/nollställa larmet men det kommer tillbaka direkt när kompressorn försöker starta. Sedan hoppar den direkt över till elpatron.
Huvudsäkringarna är hela och likaså i proppskåpet men är lite osäker vart jag hittar eventuella proppar i pumpen.
Finns det något jag kan göra för att försöka åtgärda detta?
Tacksam för all hjälp, lite desperat att det strular så här precis innan jul med dessa elpriser….
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder