Byggahus.se

Thermia Diplomat TWS 6 - tillskott startar inte

1. J
    Medlem · 6 inlägg

Jonas_C

Medlem
    Hej,

Under senaste veckans köldknäpp tyckte jag att det började bli väl kallt i huset och tittade till VP:n, en Thermia Diplomat TWS 6 från 2006. Trots att integralen var närmare -800 så hade inte tillskottet gått in till min förvåning. Vad skulle detta kunna beror på?

Jag har stegat runt i servicemenyn tidigare men kan inte komma på att jag har ändrat något direkt.

Så här ser det ut i servicemenyn:
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2022-12-17_10-31-47.png

upload_2022-12-17_10-31-16.png

Tacksam för idéer!

Mvh, Jonas

2. V
    Medlem · örebro · 2 273 inlägg
    Om du tittar nere till vänster när du lyft av frontplåten så ser du en röd knapp som det står T1 på så tryck in den hårt för det låter som överhetningsskyddet löst ut.Ta gärna en bild på temperaturer menyn för att se fram/retur.

Redigerat 17 dec 2022 10:54
    • Laddar…
  3. J
    Medlem · 6 inlägg

Jonas_C

Medlem
    Tack för svar!

Lyfte av plåten och förskte trycka in T1 men den kändes orörlig / max intryckt. Inget larm om överhettningskyddet löser ut?

upload_2022-12-17_11-15-48.png

Så här det ut nu med temperaturer, men nu har å andra sidan utetemperaturen stigit ganska rejält. Under veckan har det mellan -10 / -15 rätt stadigt.

upload_2022-12-17_11-17-16.png

Brine in 2 grader

4. V
    Medlem · örebro · 2 273 inlägg
    Japp avakta lite till för är värdet 39 är snart ikapp bör värdet 38 så den börjar räkna ner integralen.du har nog inget fel utan den släpar lite på integralen och kanske gjort varmvatten en gång

5. J
    Medlem · 6 inlägg

Jonas_C

Medlem
    Jo, nu är det nog inga konstigheter men det var som sagt när det var -15 och integralen låg på närmare -800 och minskande som det var konstigt att inte tillskottet går in.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.