R
Rodge68: Jag har en NIBE 410-P (samma som 310 fast med tilluftsbatteri) och den har en tentens, vid 0 gradig utetemperatur , ställa inomhustemperaturen något lågt. Temperaturen är 0,5-1 grad kallare inomhus vi den temperaturen, medan när det är riktigt kallt ute höja 1 grad. Jag vet inte om det är en fråga om injustering, jag tror det, kan vara värt att kolla med NIBE.
2 svar · 4,7k läst
Sweli
Sweli: ??? hänger inte med :-/
0 svar · 3,2k läst
R
Rodge68: Hej Fredrik, jo jag använder ett ELFI 400 filter med granulatfilter som är ett kraftigare kolfilter. Jag har en knöppgök till granne som eldar med ved på det mest märkliga sättet! Det verkar fungera fint med filtret, jag har pratat med dem på ELFI och de säger att alla skadliga ämnen blir filtrerade. Jag kan känna en svag doft av grannens rök just som han tänder upp. Jag har ju astma
7 svar · 6,1k läst
B
BD_med_MB: Pumpen är väl ändå den billigare biten.. Kostar flis att gräva ner slingorna.... Som att köpa en skitdyr present till frun och sedan slå in den i förra veckans tv-bilaga typ... Köpte huset med pumpen redan installerad så jag har ingen aning vad det kan kosta.. Däremot vet jag att det funkar bra.. Håller runt 20 grader innomhus (1 1/2 plans villa på platta, 5 rum & kök) med en 6
1 svar · 4,7k läst
KarlXII
KarlXII: Alltid lär man sig nåt nytt på det här stället. :D
10 svar · 7,0k läst
C
cattis: Har precis fått veta av sakkunnig att med denna manick är det så gott som omöjligt att förbruka mer ät 15000 kwh per år inkl hushållsel... Bra att veta inför elberäkningen kanske, på flera av elbolagen gissade dom en förbrukning på 35000 kwh. snacka om att vilja låna pengar av konsumenterna...
0 svar · 5,2k läst
Sweli
Sweli: Svar till Ingo, Ja, det har du rätt i, det är såna jag menade, sorry.
15 svar · 8,9k läst
KarlXII
KarlXII: Prova motorfästen från t.ex Erlandssons brygga, Byggplast & båtprylar(SeaSea) eller Watski. Då är det slutvibrerat.
1 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.