fremax
fremax: Samma för mig. Har du bytt ett element (radiator) någon gång kanske du sett denna svarta sörja rinna ut någon gång. Med vänlig hälsning, fremax
3 svar · 1,9k läst
U
Ulf Aronsson: [citat] Nej,har inte gjort ngt
6 svar · 994 läst
Axxet
Axxet: Kan det vara en backventil som sitter till höger om ratten?
7 svar · 3,6k läst
·
F
F.AA: Tack ska testa
7 svar · 973 läst
·
F
7 svar · 973 läst
·
Stefflo
Stefflo: [citat] Satsa på ett elektroniskt system istället, ex Danfoss Living connect, billigast på webhallen just nu.
3 svar · 1,5k läst
Stefflo
Stefflo: Köp elektroniska termostater från danfoss, systemet heter danfoss living connect.
1 svar · 939 läst
A
alekks: [citat] Det fungerar så pass bra med luft/luft alltså? Kanske värt att ta tag i det tidigare då. :). Tack för inputen!
5 svar · 600 läst
P
Phasio: [bild]
2 svar · 470 läst
·
S
spacemoose: Värmekurvan på i den svarta kontrollboxen är ställd till 9,0. (Möjliga värden är 2,5 - 40) Det svarta stora vredet på samma kontrollbox är ställd på 24 grader. Antar det är detta vredet du menar? Just nu står kontrollboxen på "kontinuerlig drift" för att låta VP styra (tänkte jag). Igår kväll sänkte jag ner -2 grader på Niben för jag tyckte det blev lite väl varm överallt.
10 svar · 4,4k läst
·
JA”Snabbe”
JA”Snabbe”: [citat] Ja det är nästan för bra för att vara sant, men nu förstår man totalkostnaden för el på 16000 kr/år. Även tillbyggnaden var påkopplad på det vattenburna systemet, dvs garage och hobbyrum/förråd på totalt 69 kvm.
11 svar · 1,2k läst
·
S
swe.jocke: Hej forumet, Nu när kvicksilvret sjunker behöver jag åter ta tag i mina problem med golvvärme. Det är en tillbyggnad i två plan på ca 40 m2 golvyta per våning. Har ett vattenburet värmesystem på båda våningarna men fördelare på båda planen. Temperaturen ska regleras via de trådburna rumsgivarna som finns i varje rum (på vån 1 hall och vardagsrum och vån 2 ett sovrum och ett
0 svar · 961 läst
·
A
Arveteg: Liten bump av tråden. Testade själv precis med en sticka på 256 MB formaterad i FAT16. Funkade kanon att skriva till. Just nu sitter den i för att jag ska försöka få lite mätdata.
5 svar · 2,1k läst
M
Mrmotor: @Tkd, tack för att du delar med dig;-)
30 svar · 17,3k läst
·
M
M.sandström: Flytande, ingen ångspärr.
7 svar · 4,9k läst
I
InsidersUnited: Den ska bli varm, men först är den kall ett tag tills du värmt upp golvet. Då ska du i returen från rummet ha 2-6c kallare,denna skillnaden är dock knappt kännbar med händerna. Låt övriga huset stå avstängt i några timmar, det tappar inte många grader på den lilla tiden. Du har massor av energi lagrat i bjälklaget.
10 svar · 4,2k läst
·
D
Donat: [citat] Har kollat, den är på!
19 svar · 10,4k läst
·
GoC
GoC: [citat] Exakt, rörmokaren vill bara sälja på dig massa grejer du inte har något behov av.
22 svar · 3,4k läst
·
P
Plutus: Anledningen till att man vill ha elementen helt öppna är att värmepumpen har bättre verkningsgrad med svalare värmevatten, och det når man bl.a. genom att ha alla elementen varma
6 svar · 16,2k läst
J
jonaserik: 11 C i delta T är för mycket om det är riktigt det du säger, GV ska ha ett delta på ca 3 -4 C, vattnet går lite för sakta och ska justeras så, då kan man sänka lite på kurvan. jag har inga don utan stryp in slingorna och det fungerar perfekt. I ett sovrum där man vill ha det lite svalare kan man ha ett don, men det går att få till utan don det med. Är du säker på att all luft är
15 svar · 6,4k läst
·
J
jonaserik: Glöm inte att stänga den röda och blå kranen när du ska lufta ur som sägs
2 svar · 1,5k läst
·
J
jonaserik: Prova med att ta bort den vita termostaten, den är en maxtermostat, då ska den liila piggen komma ut, gör den inte det så knacka på den som en hackspett med skaftet på en mejsel och känn på rören
4 svar · 2,2k läst
·
B
boohoo: Beställt! Stort tack.
9 svar · 1,3k läst
·
L
lostinsweden: Stäng av alla pump och se ut för en ventil på systemets lägsta punkt (brukar finnas en på pannan) som ser ut som den i bilden. Man kan koppla en trädgårds slang på ventilen. Öppna ventilen och öppna avluftnings ventil på element på övervåning. [bild]
1 svar · 1,2k läst
·
J
jonaserik: Kan vara en stor luftbubbla, sätt cirkpumpen på max och stäng ner hälften av andra element så går säkert luften ur, börjar det gurgla och knastra i pump och rör så hamnar luften 1 trappa upp
3 svar · 2,5k läst
Daniel Tulered
Daniel Tulered: Ok!
2 svar · 1,1k läst
D
Daniel 109: Så bra.
3 svar · 2,5k läst
D
3 svar · 2,5k läst
Fotografen
Fotografen: Gäller att hitta rätt, det finns "ett antal" olika.
12 svar · 1,4k läst
·
H
hackatall: Men du ska tack för dina svar Stegatorparen!
10 svar · 2,6k läst
·
B
b8q: Bra skäl till att vatten inte ska ingå i hyran...
7 svar · 1,7k läst
N
Narone: Lyften denna tråd då jag har nästan ett identiskt problem. Har köpt samma termostat med samma adapter fanns i, har utseendemässigt samma samma radiatoranslutning med undantag att min är ca 26mm i diameter där man trycker på adapter eller termostat mot radiatorn. Lyckades du hitta något tillslut? Försökt hitta en fungerande adapter länge nu och tror jag behöver RAVL 26mm mot
5 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.