4 107 läst ·
37 svar
4k läst
37 svar
Cirkulationspump med lågt Värde
Den mäter av trycket.Kalle91 skrev:
Om man har tillexempel termostater i ett två rör system och alla stänger så stryps systemet (ökar mottrycket) och pumpen sänker trycket (effekten)
Men i ditt fall så kan det vara allt ifrån rost inne i något rör till en luft bubbla någonstans.
Som Stegatorparn säger,pumpen står på huvdet och är fel, loossa lite på dom stora sexkantsmuttrarna och vrid ner så pumpen ligger ner, nu kan det samlas luft i pumpens motorhus.S Stegatorparn skrev:
Öppet system är mycket vanligt då det eldades med ved och tankarna var stora för i tiden, används i dag med, numera brukar det bli slutna system med tryckkärl, då kan man ha ett större arbetstryck, det är bra då pumpen får lite lättare att få tag i vattnet. Med ett lågt tryck kan det bli vacum på sugsidan och pumpen kan få en tendens till att kavitera.Kalle91 skrev:
Tack allihop för tidigare tips och råd gällande elementen! Värmen kom till sist fram i alla element förutom 2stycken. Möjligt att det är smuts i ventilhusen som behöver rensas.
Nu har jag ett nytt problem. Varmvattnet i duschen eller i kranarna försvinner efter några minuter. Vad kan detta bero på? Lösning?
Nu har jag ett nytt problem. Varmvattnet i duschen eller i kranarna försvinner efter några minuter. Vad kan detta bero på? Lösning?
ingen aning var den ligger. Kan du se något på bilderna jag laddade upp tidigare i tråden?J jonaserik skrev:
Enligt en äldre tråd (se länk) med en person som hade liknande problem så sas det att det antingen ligger på vinden eller i själva pannan. Ska kolla upp det när jag är hemma.
https://www.byggahus.se/forum/threads/varmvatten-och-pellets.93372/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden