P
pingis: Tre år senare.... Jag köpte också en TR 348. Blank och fin. Även för mig hoppade växlarna ur men jag väntade för länge att höra av mig till Husqvarna. Jag hade hoppats att de löst problemet och kunde tänka sig att skicka en reservdel som goodwill. Icke. Första automatsvaret började dock med "Husqvarna finns här för att hjälpa dig". När jag senare fick ett personligt svar skrev
4 svar · 2,3k läst
M
Manhunter: Titta på Temu.
1 svar · 179 läst
·
Mats-S
Mats-S: Varför inte satsa på "the real stuff", Big Block Chevy V8 snöslunga 😆😉😆😉 [MEDIA=youtube]zvR-eaKUVqU[/MEDIA] Notera att du med den maskinen lätt kan förpassa all snö till grannarna 😉
1 svar · 188 läst
Hedton1
Hedton1: [citat] Backventil är det.
25 svar · 1,9k läst
·
NyKarin
NyKarin: Nej, tyvärr. Slungan står hopskruvad och redo men här är inte mer snö än att det på sin höjd kan sopas bort.
51 svar · 5,4k läst
·
S
steffo_b: [citat] Deras One+ grejor är bra tycker jag. Jag har borrmaskin/skruvdragare, slagskruvdragare, trimmer, roterande borste, häcksax, pump, arbetslampa, tigersåg, multisåg mm av den och några batterier. De äldsta grejorna är trimmer och borrmasking som jag haft i ca 10 år och använt en hel del samt batterierna. Det enda som gett upp var häcksaxen men det får jag nog skylla mig själv
4 svar · 1,3k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Det går nog. Denna bobcat verkar tex ha en sådan "grip" https://www.ramirent.se/hyra/anlaggningsmaskiner/gravmaskiner/gravmaskin-bandburen-2t-880967 Men det är nog bäst om du kontaktar uthyrarne, i många fall har dom kanske tillbehörsskopor typ en rototilt med grip eller liknande som man kan hyra osm tilägg även om minigrävaren inte har det som standard.
1 svar · 309 läst
C
civilingenjören: Efter att ha torkat rent tändstiftet med toalettpapper och testat det (se föregående inlägg) fungerade maskinen. Innan hade jag även tagit lös avstängningsventilen (med stängd bensinkran för att inte förlora för mycket bensin) och kontrollerat att den rör sig som den ska när man vrider på nyckeln i låset. [bild]
18 svar · 831 läst
·
R
ReMaxBerea: [citat] Äsch. Vi har inte en enda kvadratcentimer av tomten som är plan, men det är inte något problem för den som gillar lite extra motion. Är man litta skruttig bör man kanske köpa självgående om man ändå har nära till batteriladdaren. [citat] Det var ett försök till skämt. :) Vikten har aldrig stört oss (varav en av oss är kvinna).
7 svar · 1,4k läst
C
Cider: Konstigt: min Kärcher högtryckstvätt gör likadant, fast det är en liten modell (Nästan som en baby jämförd med K5.) Jag är mest osams med min utomhus-kran, som inte alls är särskilt gammal. Lite bättre blev det när jag bytte krankoppling (1/2" Gardena), men efter ett tag blev det hackigt igen. Skit i vattnet borde det inte vara när vi har ett par vattenfilter inomhus, om det inte
1 svar · 878 läst
Oliverj
Oliverj: Jag hade en liknande situation med min egen trimmer och det var så frustrerande när allt bara stannar och man inte hittar rätt instruktioner. Jag vet inte om det hjälper, men jag beställde en liknande reservdel via en online-tjänst som fixar sånt och det gick faktiskt smidigare än jag trodde. De skickade rätt grejer direkt till dörren och hade support om man fastnade. Skulle nog säga
1 svar · 452 läst
G
GustavS: Tack för bra input. Håller med - tar man det försiktigt går det säkert att ta lite tjockare stammar. Och det kan man väl leva med, om man är inställd på det…
15 svar · 6,3k läst
·
P
Perha: [citat] Alltså magiskt, tack!!! 🤩
9 svar · 816 läst
·
A
AndersS: Är det så illa att det är en gängning i motorhuset som blivit förstört verkar det finnas att köpa. https://www.reservdelaronline.se/motorkapa-till-motorsag/585741-ryobi-motorhus-opp1820-rpp182020-5131028981.html
13 svar · 904 läst
·
M
Mårten Levin1: [citat] Man kan inte låta högtryck stå ute över vintern
6 svar · 1,0k läst
H
HJ-C: [citat] [citat] Öh ... Jo? Det finns det. Andra (dåliga) konsekvenser gör inte att dessa arter inte existerar.
23 svar · 2,6k läst
·
M
maffia52: [citat] Perfekt! Tack för hjälpen.
2 svar · 329 läst
·
S
Stuntman88: [citat] Tack! Membranet såg tveksamt ut, så har beställt ett nytt så får vi se.
2 svar · 287 läst
·
F
fusion: [citat] Ok, man lär så länge man lever! Inget man tog upp när man läste Maskinteknik de 4 åren man gick gymnasiet förr . Det var väl enbart 3fas man läste om då. Min gode vän får nog köpa nytt då, eller lära sig använda yxa som jag själv alltid gör 😉
15 svar · 9,0k läst
·
Göran Christensen
Göran Christensen: [citat] Hej Hittade ni felet Min beter sig också på det viset
2 svar · 1,9k läst
J
Jimsy: Hejsan, ska kolla på det. Tack för hjälpen😀
2 svar · 315 läst
A
Andemannen: Kanske du redan dubbelkollat men se till så det är rätt soppa. Jag råkade själv köra 2-takt alkylat och fick liknande symptom. Rengjorde förgasaren på nytt och kör nu 4-takt alkylat och går riktigt fint.
15 svar · 1,3k läst
·
Vasan1628
Vasan1628: [citat] Om det står Made in Germany ska man naturligtvis välja denna - även om den innehåller kinesiska komponenter. Om det står Made in China ska man inte välja denna då den sannolikt inte innehåller någonting utanför Kina. Har du förstått eller ska jag gå in ännu mer detaljerat? Min 5-åriga dotter förstod på en gång.
128 svar · 58,7k läst
·
B
borgo: [citat] Fixade det. Tack
16 svar · 5,9k läst
·
I
Icebug: [citat] Tack för tipset, skall till sommarhuset på Ons och då ska jag undersöka mera..Mvh fr Icebug
4 svar · 326 läst
A
AndersS: [citat] Har HRX53 sedan 5-6 år med roto-stopp, även en HRX47. Uppskattar möjligheten att kunna välja mellan mulch och uppsamling, då vi ibland får långt gräs eller måste klippa fuktigt gräs. Kör med alkyd bränsle (gäller alla våra maskiner)
19 svar · 866 läst
Zixten
Zixten: [citat] Håller med dig i det mesta.... Gäller ju bara att få "rätt" kunskap. Finns många som tror sig kunna, men som jobbar farligt. Motorsågskörkortet jobbar väl främst med säkerheten. Minns en tråd på ett forum där TS la upp ett filmklipp på hur han tog reda på ett nerblåst träd, för att visa hur det skulle gå till. Han bröt mot i stort sett alla säkerhetsregler som finns,
61 svar · 8,3k läst
·
P
Pippi16: [citat] Något sent, men jag har ett helt ok batteri! Anders 0723312496
14 svar · 4,6k läst
·
K
Kane: [citat] Lättläst bild.....😉
2 svar · 2,2k läst
·
R
rocketlauncher: Hej, Har knivfäste med brytbult. Fullständigt värdelöst om marken är det minsta ojämt. Någon som vet om det finns någon annan typ av knivfäste som passar?
0 svar · 300 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.