Jag har gjort ett val vilket känns skönt. Fungerar det inte får jag tänka om. Det är sjukt många timmar jag lagt ner på "men tänk om.." "kanske behöver jag.." Läst på om en modell och sedan ändrat mig och läst på om nästa.

Kaminen som jag behöver byta ut är inte alls lika besvärligt (däremot att få offert/få en installatör) . Inte gräsklipparen, trimmern, cirkelsågen etc heller.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Det är sjukt många timmar jag lagt ner på "men tänk om.." "kanske behöver jag.."
Stor igenkänning på det. Såg en tjej på YouTube (ingenjör som bygger sitt eget flygplan) som sa ett bra uttryck för det: "contemplation frustration". 😁 Till slut måste man bara ta ett beslut och stå för det, hur osäker man än känner sig. Oftast blir det bra i slutändan ändå. 😊

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
För många okända faktorer för mig, det är därför jag haft svårt att bestämma mig. Vilket egentligen är fånigt, det är verkligen inte ett beslut på liv och död!

NyKarin NyKarin skrev:
För många okända faktorer för mig, det är därför jag haft svårt att bestämma mig. Vilket egentligen är fånigt, det är verkligen inte ett beslut på liv och död!
Och saker man gör eller köper behöver inte vara "de bästa", jag använder ofta "det är tillräckligt bra" och är nöjd.
Har man även bra grannar kan man köpa saker gemensamt med förbehållet att flyttar någon avsäger man rätten till sakerna, vi har då kunnat köpa lite "dyrare" saker t.ex. en lite större snöslunga.

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Och problemet med snöslunga för mig har varit att jag inte vet vad som är tillräckligt bra. Efter den här vintern kanske jag har facit 😊

Och idag blev snöslunga luftad här nere i söder, 1,5 dm blötsnö gjorde att den fick kämpa, tvåstegs och 205cc motor.
Inget någon mindre hade klarat av. Men hörde att det uppe i Östergötland inte kommit så mycket att det behövde skottas.
Röd tvåstegs snöslunga med en 205cc motor används för att röja blötsnö på uppfart omgiven av vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Nej, tyvärr. Slungan står hopskruvad och redo men här är inte mer snö än att det på sin höjd kan sopas bort.

• Snötäckt gräsmatta framför en stuga med skog i bakgrunden och en fågelbad i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.