Taxen
Taxen: Lite delar. http://www.jofrab.se/commercePortal/default.asp?msg=
6 svar · 25,9k läst
M
Mats: Fs 130 bör väl jämföras mer med Husqvarna 335. De ligger någorlunda rätt mot varandra i prestanda även om husqvarnan är något tyngre och starkare. Tyvärr fick jag aldrig möjlighet att klämma på en stihl så för mig vart det bara 335 kvar som alternativ. Fixade ett höstpris på den + Balance X selen samt lite förbrukningsmatriel. Jag håller absolut med om att balanceX selen är
6 svar · 6,2k läst
N
Nonkan: Enkelskär används mest av de som har långa, breda häckar som man går längsmed och klipper, typ slottsparker och kyrkogårdar. Till vanligt hemmabruk hade jag valt dubbel, den är mer mångsidig.
6 svar · 2,0k läst
Peter2400
Peter2400: Nu vet jag inte vem som har rekommenderat dig en MTD 990, men jag skulle istället starkt avråda dig från att köpa den. Jag köpte en 990 på Hornbach för ca 2 år sedan, det var 4-takten som lockade. Nackdelarna är dock många fler än fördelarna, den är klen, tung, svårstartad och högljudd. Jag fick som tur var fick jag sålt den och köpte en Stihl FSE 81 för pengarna, nackdelen med
2 svar · 3,4k läst
Milkshaken
Milkshaken: En jordkabel som har gått av eller hoppat ur... Kontrollera alla kablar..
6 svar · 2,8k läst
ClasseClas
ClasseClas: Trots oroande leveranstider så kan jag hämta den tidigt nästa vecka. Tack än en gång för bra input. Det gjorde det lätt för mig att välja.
6 svar · 5,3k läst
tompas11
tompas11: Har aldrig haft några problem med vanlig soppa i mina klippare och röjare. Låter även soppan vara kvar i tanken över vintern, ej heller detta orsakar några problem. Ett par ryck efter vinterförvaringen så mullrar det så gott.
6 svar · 10,5k läst
K
kingk: om den äter remmar så är någon av remskivorna eller rättare sagt axlarna lite snea, kolla upp så dom är raka och sitter jämt.... Antar att det är drivremmen? från växellådan? fick byta axeln från motorn till en bättre begagnad, sen dess har jag inte bytt en enda rem /martin
3 svar · 6,7k läst
M
Micke_Schonning: [citat] Ja att blanda plast- och metallkopplingar brukar bara fungera en gång... sedan är plastgängorna slut.
4 svar · 3,9k läst
G
Glebster: [citat] Borra några små hål i locket för att undvika att undertryck bildas, billigare än nytt lock som förvisso inte kostar många kronor...
4 svar · 2,6k läst
K
knicklas: Andra intrycket... Jo, jag har nu klippt ca 3 timmar med den. Helhetsintrycket är att den verkar vara smidd ur ett enda stycke! Oerhört stabil och gedigen. Hondamotorn är en fröjd att jobba med - mycket behaglig ljudnivå jämfört med t.ex. en äldre B&S. Jag kommer enbart köra på Aspens miljösoppa och då blir ju dessutom lukten annorlunda på ett bra sätt... Möjligtvis skulle
9 svar · 7,5k läst
D
Flyttad
D
Flyttad
K
Kröll: Tack för titset
10 svar · 1,9k läst
Milkshaken
Milkshaken: Tippar på att kolvringarna har gjort sitt. kan även vara bränslenålen som är sliten.
4 svar · 17,7k läst
D
Dauen: Den gick jämntungt att dra runt, oavsett håll. Enbart oljespill under maskinen. Funderade på om den kundea vara något yttre lager, mer lättåtkomligt som skurit, men det är nu överspelat; det fick bli en ny klippare. Tack för svar och erbjudande.
3 svar · 6,9k läst
Milkshaken
Milkshaken: Skit i skräptraktorer, kolla efter en bättre beg riktig maskin med Frontklipp och Hst... grejen är den att man måste vara snabb... Man får inte tveka, för då köper någon annan maskinen istället... Kolla alltså efter en minst 12hk Hst, frontklipp.... gärna 4wd, men dom är oftast svindyra även som beg. Jag tror personligen du kommer bli besviken om du köper en vanlig
31 svar · 51,6k läst
A
Avemo: Min moster har just skaffat en Klippo Energy, och den verkar mycket robust. Dock är den ganska smal. Är det någon som provat Stiga multiclip 50 EL? Den är både bredare och billigare än Klippon men känns inte riktigt lika robust. Dock är det inte så mycket plast som på en del andra. Jag tycker uppsamlare är jobbigt. Man måste tömma den hela tiden. Erik
3 svar · 2,8k läst
D
Dustsucker: Är detta en bra maskin? Mitt lokala byggvaruhus har kampanj på denna gräsklippare till 1990 kronor, ordinarie pris är 3490 kronor. Har försökt att googla men hittar ingenting vettigt, mest polska sidor! Uppsamlare, 4 hk, 148 cc, 45 cm klippbredd, självgående, Briggs & Stratton, 450-serien. Någon som känner till den? Är det en bra gräsklippare? Edit: Alpina JB 470 BS heter den visst.
0 svar · 3,7k läst
C
calle336: Haha klart vi har de :) men bussigt av dig att hjälpa oss amatörer :) Mvh calle
6 svar · 6,6k läst
v-g
v-g: Skulle köpa en ny B&S till min snöslunga, försäljaren var extremt villig att sälja när jag fick höra priset (typ 10k) var jag inte lika sugen längre. Köpte en beg för 500:- istället ;)
3 svar · 1,9k läst
shieldfire
shieldfire: Ville bara posta vilken det blev. Valde en Hitachi CG24EKB - bensindriven. Har kört ett varv i eländet som ska föreställa utkanten på gränsmattan. Funkade alldeles utmärkt, röjde upp utan några som helst problem bland lokor, nässlor och tjock växtlighet. Kostade: c 2500 (nedsatt från 3500). Orsaken var mest att det inte fanns något annat vettigt på järnaffärn när jag var där ...
7 svar · 2,5k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Glöm det, det får bli en Bosch AHS7000 Pro-T från http://www.axminster.co.uk/product-Bosch-AHS7000-Pro-T-Hedge-Cutter-577745.htm istället, typ SEK 1.300,-. Lägsta pris i Sverige verkar vara 2.400,-. Kan ta den lilla obekväma detaljen med brittisk sladd (det är väl bara att sätta dit en svensk efter första gången man råkat klippa kabeln ;) )... Verkar ha fått rätt bra betyg:
8 svar · 4,8k läst
M
Mercafreak: Har nu köpt in en Toro Automatic 55. Den är 55 cm bred med en 6,5hl (har jag för mig) B&S motor. Det som är lite speciellt med denna är drivningen. Helt underbar maskin att köra med. går man sakta följer maskinen med, har man bråttom kan man nästan springa runt i trädgården så passa snabb är drivningen. Hemligheten är ett handtaget som man puttar gräsklipparen med rör på sig. ju
16 svar · 7,4k läst
Göran.W
Göran.W: Det är bara att byta batteri för det är sulfatering som är problemet. Det är normalt att dom bara håller några år för man brukar glömma underhålls ladda dom några gånger på vintern och då håller dom sällan mer än 3-4 år om så länge.
3 svar · 8,1k läst
T
tjaboo: [citat] Blanda själv, bentonitlera hittar du i närmaste matbutik, används i kattsand typ pussi ultrakompakt.
3 svar · 11,5k läst
T
thb: vad händer om remmen som går runt hydrostaten fläkten har blivit för vid slutar hydrostaten och driva då eller vad händer den går och dra ut väldigt långt nästan till ramen på maskinen
1 svar · 3,1k läst
dengroth
Flyttad
dengroth
Flyttad
Milkshaken
Milkshaken: Om kliparen är ifrån -76. och den har stått ett tag, är det inte membram i den förgasaren då? om så är fallet, så byt membramet... Du skrev tändmissar, det kan ju vara så att dom fanns där även när du hade klipparen igång.. Kolla upp din modell genom att kolla på typskylten, skriv ned alla nummer som dom står, sen söker du på den här.: http://servicecentralen.se/se/ Kolla i
2 svar · 4,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.