En Massa offtopic rensat i denna tråd.
Diskussioner på detta forum ska vara sakliga och föra diskussionen framåt.
Mats
Moderator

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Vid datorn hemma kan jag inte använda trådlös mus överhuvudtaget. Har inte orkat söka efter felen. Hur är det med LED-lampor? Kan de medföra problem??? Har numera en bättre trådmus.

trähandtag skrev:
Vid datorn hemma kan jag inte använda trådlös mus överhuvudtaget. Har inte orkat söka efter felen. Hur är det med LED-lampor? Kan de medföra problem??? Har numera en bättre trådmus.
Har aldrig hört talas om att LED lampor kan störa på högre frekvenser, men de kan störa på FM bandet.

Däremot har jag läst om nåt fall där lysrörs-lågenergilampor stört Wifi (begränsad hastighet som resultat) , så de borde även kunna störa trådlös mus. Prova att slå av alla lampor.

Igår accelererade problemet över gränsen till det outhärdliga. Det var fullständigt omöjligt att arbeta i Excel.

Flyttade dator och mus till andra änden av huset. Ingen skillnad. Bytte dator, minst lika illa.

Skruvade isär musen för tredje gången för att kolla om det låg något skit på de optiska sensorerna. Såg perfekt ut. Fortfarande.

Bestämde mej i alla fall för att på vinst och förlust göra en extra renblåsning med tryckluft och tömde ett par kompressortankar (10 Bar) rakt in i alla sensorer och mikrobrytare.

Nu fungerar den. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.