5 473 läst ·
40 svar
5k läst
40 svar
Grunnar på denna TV.
Hejsan igen.
TVn skall stå i "vardagsrummet". Vi tittar nästan aldrig på TV. Men när vi ändå köper en ny, tänkte jag att vi kanske kunde fasa ut en del gammal kringutrustning.
Till våran gamla TV (Luxor) hade vi kopplat en paraboldigitalmottagare som tog in bla. RAI (Italienska kanaler). En annan digitalmottagare för marksänd TV. Samt en DVD/hårddiscspelare. Nu har vi även Telias "KabelTV" via telejacket.
Meningen är sålunda att hitta en TV med vår nuvarande kringutrustning redan inbyggd.
Staffan
TVn skall stå i "vardagsrummet". Vi tittar nästan aldrig på TV. Men när vi ändå köper en ny, tänkte jag att vi kanske kunde fasa ut en del gammal kringutrustning.
Till våran gamla TV (Luxor) hade vi kopplat en paraboldigitalmottagare som tog in bla. RAI (Italienska kanaler). En annan digitalmottagare för marksänd TV. Samt en DVD/hårddiscspelare. Nu har vi även Telias "KabelTV" via telejacket.
Meningen är sålunda att hitta en TV med vår nuvarande kringutrustning redan inbyggd.
Staffan
Varför skrev du inte det från början.Staffan2000 skrev:
Här har du en lista på TV apparater som jag tror uppfyller dina krav.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s156862257&o=lokal_rank#rparams=l=s156862961
IPTV-boxen för Telia IPTV måste du behålla, det finns ingen inbyggd sådan vad jag känner till.Staffan2000 skrev:Hejsan igen.
TVn skall stå i "vardagsrummet". Vi tittar nästan aldrig på TV. Men när vi ändå köper en ny, tänkte jag att vi kanske kunde fasa ut en del gammal kringutrustning.
Till våran gamla TV (Luxor) hade vi kopplat en paraboldigitalmottagare som tog in bla. RAI (Italienska kanaler). En annan digitalmottagare för marksänd TV. Samt en DVD/hårddiscspelare. Nu har vi även Telias "KabelTV" via telejacket.
Meningen är sålunda att hitta en TV med vår nuvarande kringutrustning redan inbyggd.
Staffan
Då får du börja kompromissa då filtreringen bygger på dom krav du har om att bla få bort alla (utom IPTV) boxarna.Staffan2000 skrev:
Skall du ha maximalt 26" finns det ingen som helst anledning att ha en panel med högre upplösning än 720p. Det finns gott om vetenskaplig forskning som tittat på förhållandet mellan betraktningsavstånd och upplösning och där resultatet är att en normal människa praktiskt taget måste trycka upp ansiktet i skärmen för att uppfatta skillnaden mellan 720p och 1080p på så små skärmar.
Men med en TV på 26" för ett vardagsrum som TS efterfrågar är dialogen kring HD-ready, FullHD, etc, ganska oinntressant då de flesta källmaterial ger en skarp bild även SD-sändningar blir skarpa med lite omskalning.Micke64 skrev:
Det blev den nämnda tv-apparaten.
http://www.davids.se/sony-kdl-24w60...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
När jag försöker att titta på filmer jag laddat ner från internet och lagrade på ett USB-minne, går det ibland bra och ibland inte.
Senaste filmen gick inte att se pga. "Formatet stöds inte" trots att de filmer jag kan se på TVn och de jag inte kan se är i formatet "AVI".
Vad att göra?
Staffan
http://www.davids.se/sony-kdl-24w60...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
När jag försöker att titta på filmer jag laddat ner från internet och lagrade på ett USB-minne, går det ibland bra och ibland inte.
Senaste filmen gick inte att se pga. "Formatet stöds inte" trots att de filmer jag kan se på TVn och de jag inte kan se är i formatet "AVI".
Vad att göra?
Staffan
Avi är bara filformat för att packa ihop en videoström och en ljudström. Videon resp ljudet kan vara kodat på "oändligt" många sätt. Ett sätt att fixa filen är att omkoda den med komprimeringsmetod som TVn klarar. Tex Xmedia recode borde fixa det.
Klicka här för att svara