peternicklas skrev:
Är det "för att det är en satans app" som bl.a. Telia förbjöd IP telefoni för ett tag sedan? Dock så fick de ändra sig rätt snabbt då de insåg hur många som använder bl.a. Skype för att kummunicera med tal och/eller bild. Skype m.fl. används väldigt mycket så någon "satans app" är det nog väldigt många som protesterar mot.
Från min synvinkel är det bara en satans app man ska hålla på med, jag betalar en fast summa varje månad för mitt abonnemang och då kan jag ringa hur mycket jag vill så varför ska jag då starta en app som drar kraft och batteri flr att ringa ett helt vanligt samtal?
Det är ju tamefan att gå över bäcken för att hämta vatten!

Ja givetvis om man nu ringer till det här utlandet i tid och otid så kan jag väll se en fördel men med inrikes samtal är det ju helt meningslöst att använda Skype till.

peternicklas skrev:
Vet inte vad du menar. Dynga sprider bönder på åkrarna, vi pratar mobilabb. Normalt är att ett student abb. kräver att du är STUDENT. Om du som förälder måste stå för abb. och INTE är student så går det inte. Alla som har telefon är INTE 18 år eller har föräldrar som är studenter.
Varför är det så fel att ha ett abb. som INTE kostar NÅGOT? De går ju dessutom i samma nät! Att man inte kan ringa utomlands ser jag som en klar fördel, man har t.ex. Skype för att kommunicera med andra när man reser.
Fortfarande dyngpridare :-) . HALLON ÄR INGET STUDENTABB !!!

Nu får ni lugna ner er och tänka på att diskutera sakligt.

• Gilla
peternicklas och 1 till
  • Laddar…
Ursäkta, kände att det inte nådde fram. Därför extra tydliga bokstäver på den sakliga infon.

En kompis till mig har Hallon är och definitivt ingen student. Går du in på hemsidan så står där ingenting om att man måste vara student för att ha det.

Edit: Det finns ett studentabonnemang. OCH vanliga.

Just nu använder vi Telenor med frittfamilj. Barnen kan alltid SMSa eller ringa oss. Dock ej surfa. Funderar på Telenors nya familjeflex när mitt o frugans abb. går ut.
Då ringer, smsar (tror mms ingår med) alla i familjen gratis. Sedan väljer man en surfpott upp till 30GB. Priset styrs av mängden surf och antal personer som delar. Tror att man även kan sätta tak på mängden surf per person.

Stort tack till er alla som har engagerat er! Nu har vi lite att välja på! :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.