Ni som kör hikvission, vad använder ni för att spela in med/på?

ullberg
Slösurfade på BH och råkade landa på den här tråden, och dessutom verkar åskan tagit två av mina kameror i sommar... ... Det var ju upplagt för en beställning av dessa kameror, tack för tipset!

Skicka gärna lite bilder på hur kamerorna ser ut i verkligheten, och om du kan en bild från kameran också.

Är du nöjd med kvalitén?

politby skrev:
Sure!

[länk]

[länk]

Ser riktigt bra ut, PoE stöd är ett grymt plus, var ett måste för mig.
Sedan klassad i IP66 är inte alls dåligt.

Bra priser, dock så finns det en risk att du får betala moms på den om tullen upptäcker det.

Det enda jag är lite osäker på är att vad händer om något går sönder, då blir man väll tvungen att skicka tillbaka den till china på garantin
Det är det enda som oroa mig då jag istället valde att bygga en själv.

Annars tittade jag lite på Foscam FI9805E HD som vad jag har sett på youtube är grym i både ljus och mörker.

Peter2400 skrev:
Hikvision är en av dom största tillverkarna, jag köpte mina från kina för ett år sedan och det har fungerat i stort sett problemfritt.
[länk]
Väldigt robust kamera i alu och kraftigt plexiglas.
Samma inälvor som mina. Tänk på att dome-kamerorna bara kan justeras i 2 ledder så de kan inte väggmonteras utan ett speciellt fäste. Dessutom är det en del som klagar på IR-reflexer inne i domen.
Turret-modellen är 3-axlig och har inga reflexproblem.

Peter2400 skrev:
.
Det som stör mig ibland och det vet jag inte om det är specifikt för hikvision
är att den reagerar för minsta förändring i bilden.
Gårdagens åskoväder genererade ett femtiotal mejl.
Man får använda maskningsinställningen för att begränsa hur stor del av bilden som används för rörelseavkänningen. Känsligheten kan ju också justeras.

Om ni köper via aliexpress får ni med största sannolikhet kameror med kinesisk regioninställning. Det innebär egentligen bara att det blir kinesisk datumangivelse i kamerabilden och att man inte kan uppgradera med europeisk firmware.

Enkel fix:

http://www.cctvforum.com/viewtopic.php?f=19&t=41225

Kostar några £ men gör kameran helt europeisk, bl a har jag svenskt webbgränssnitt (korrekt svenska faktiskt).

politby skrev:
Man får använda maskningsinställningen för att begränsa hur stor del av bilden som används för rörelseavkänningen. Känsligheten kan ju också justeras.
Jag har provat alla möjliga inställningar
och har kameran riktad mot en "lugn" vägg och ett litet område som triggar.
Men den reagerar fortfarande på insekter och förändringar i ljus såsom när utebelysningen tänds eller när det blixtrar, inget stort problem men det hade varit bättre om den regerade som en riktig rörelsesensor.
På mina kameror och Nvr så har jag inte haft några problem med regionsinställningar, engelska har fungerat.

Har en Vivotek IP8332. IP66-klassat hus, IR-belysning, PoE-matning och 1280x800 upplösning. Ingång för larm-brytare. Har egen rörelsedetektering men jag använder inte den utan använder annan mjukvara till det. Jättenöjd med den, satte bevakning hos Prisjakt på 2000kr och köpte den när nån hade kampanj. Finns en del filmer på Youtube med exempel på kvalitéen.
https://www.youtube.com/results?search_query=vivotek+ip8332

Någon som kör kamera från Dahua Security?

Redigerat:
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.