R
RalleB: [citat] Nu har du inte sagt vad det är för elskoter men ett nytt batteri kostar 1000-2000kr? Köp det isåfall(y) Har man inte en massa batteripackar eller gör egna så kommer det bli dyrt att köpa laddare för cellbalansering eller laddare med balanseringskort för att i detta fallet klara 10s. Och troligtvis så kommer det vara så att du har några dåliga celler om du inte har riktigt
5 svar · 1,4k läst
R
Rolle85: Tack
4 svar · 1,1k läst
R
4 svar · 1,1k läst
N
NightRider: Många tack för alla svar! Att jag inte tänkte på att Googla numret... :rofl:
4 svar · 1,4k läst
·
galento
galento: Tack för tipset (y)
8 svar · 2,3k läst
Demmpa
Demmpa: Tillverkare och modell på kodlåset? Är kodlåset trådat eller trådlöst? Prova med att nollställ portöppnaren och gör om programmeringen.
1 svar · 1,5k läst
·
G
Grevick: Ingen som har något bra tips? Tänker att detta borde vara ett hyfsat vanligt behov men jag har inte lyckats hitta klockrent svar på internet.
1 svar · 2,4k läst
R
Rolle85: Har laddat ner appen Pluto Tv till min apple tv (gen 4). Men det finns ingenstans man kan lägga till undertext, hur gör man? Det funkar på apple telefonen!
0 svar · 5,2k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Det bidde ett MX Keys, det kändes helt ok... (y)
7 svar · 3,0k läst
S
Susanne U: [bild] Lossa gaveln med en skruv. vrid kaveln tills fästet för duken är i linje med hålet i plåten. Dra ut tråden genom hålet, se bild. Duken är loss. [citat] [citat] [citat]
11 svar · 15,1k läst
·
H
halj: Om du inte har nån i din närhet skulle kanske veteranpoolen kunna vara ett bra alternativ för jobbet.
7 svar · 9,6k läst
·
blackarrow
blackarrow: Växla batterierna mellan nycklarna och se om problemet flyttar med med batteriet eller inte. :cool:
3 svar · 3,2k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] En on/off pump är inte lika känslig. Men inverterkortet mår bra av att vara spänningssatt så att man slipper typ rotationsfel kompressor
15 svar · 8,7k läst
1
123abc: Kontrollera avståndet mellan lås och slutbleck det är troligtvis lite stort. Antingen justeras karmen eller så använder du underläggsskylt för slutbleck. https://www.yalehome.com/se/sv/support/products/smart-locks/yale-doorman-l3/faq Varför larmar mitt Yale Doorman L3 fast dörren är stängd? Rekommenderad dörrspringa är tre mm. Under vår och höst kan mycket snabbt skiftande
1 svar · 8,6k läst
·
ChrillePeh
ChrillePeh: [citat] nemen grymt tack! trodde jag var bra på att googla... men icke... lyckades inte hitta denna box
44 svar · 15,4k läst
·
A
Alexn72: [citat] Njo.. Men energin kommer nog inte från elnätet såvida inte de står under lampor...
16 svar · 2,5k läst
ÅkeSun
ÅkeSun: det liknar mina problem. Jag hade liknande fenomen, med mycket störningar på ett kanalblock med bla TV1 och RV2. Kröp till korset och mailade teracom..... dom misstänkte störningar från 4G och föreslog att jag skulle skaffa ett 4g-filer. det löste problemet tack supporten på Teracom
14 svar · 4,1k läst
J
Joonazz: Jag brukar använda cutlist optimizer. Den funkar både till sheet och brädor (bara ange samma bredd på allt tex 10). https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cutlistoptimizer
9 svar · 4,8k läst
·
P
PJUMA: Sitter på släpet vet ej vad färg jorden har
3 svar · 1,9k läst
Ö
Öivin: Jag upplever också det väldigt irriterande. Alldeles för högt ljud på kvittenssignalerna. Byter man låt så märker man ju det ändå.
4 svar · 6,5k läst
T
Traktorpower: Kära tänkare! Jag råkade få tag i en gammal enfasfläkt som ska ventilera min träverkstad. Den är våldsamt överdimensionerad för mina behov, men den var gratis och det vore ju kul att låta det blåsa orkan i min lilla verkstad. Tyvärr är varvtalsregulatorn inte med i paketet, och jag vill gärna veta om fläkten alls fungerar innan jag köper en regulator för en massa pengar. Jag
0 svar · 1,6k läst
·
GK100
GK100: I princip skulle du behöva 6-10 A men ligger bara lite över 6 A i ditt fall och utnyttjas knappast max så du kan välja 2-6 A också.
1 svar · 3,6k läst
O
osmat: [citat] Vad bra, tack. Ja Honeywell har några som ska fungera, men det står lite olika specar på olika sidor. Ibland bara 8V, ibland 8-12 och ibland 8-16. Vet inte ifall det bara är sidorna som specar dåligt, eller om det finns olika varianter så man måste se till att hitta en som klarar 8-16? [citat] Intressant, undrar bara hur lång tid det tar innan den går att beställa?
3 svar · 2,6k läst
·
F
fusion: Lite feedback på min fråga i inlägg #33 Fick äntligen hem adaptern från ASUS NGFF till M2 SATA och det gick ju galant förutom att M2 SSDn är lite tunnare än original NGFF, så jag fick lösa det med en extra bricka. Sen var det bara att skapa ett bootbart USB minne via Microsofts hemsida och ändra boot i Bios. Klart nöjd , gick totalt på drygt 800kr. Iofs blev jag tvungen att bryta
48 svar · 5,6k läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: Jag får inte ihop det med bilderna alls. Det du har fotat med innanmätet är det där trafon går in (de vita sladdarna istället för batteridrift) eller själva ringklockan ? Är det konstant matning på dessa sladdar isf eller går dom via knappen? Den nya kamrera-ringklockan: Hur skall den matas ? Volt/amp ? (Trafon verkar ge 3, 5 eller 8v max 1A, antagligen beroende på vilka utgångar man
1 svar · 3,0k läst
·
G
Gosik: Jo, tanken är nog ändå att ha brytarna på samma platser, kanske monterade på just doslock. Att byta batteri i strömbrytare känns inte så betungande. Har också hittat en strömbrytare som är batterilös: https://www.senic.com/products/friends-of-hue-smart-switch
2 svar · 1,8k läst
Tvättmaja
Tvättmaja: [citat] Samma här,är då trött på dessa små hål men så plockade vi bort dom 3plastskenorna som ligger tvärs över med hål i som gör att det roterar såg på instruktionen men dom satt hårt det blev en mejsel i hålet sen kofot längst in tryck mot luckan blev så förvånad av allt som fanns där tvättmedel som förvandlats till något väldigt hårt och flisigt,gjorde ordentligt rent
4 svar · 7,6k läst
1
123abc: [citat] Kraftavbitare eller såga av den, du kan även hålla i medbringaren med en tång eller skruvstycke vid lämplig midja (anvisning) och sedan bryta av medbringaren med en annan tång genom att vicka lite fram och tillbaka. På de tidigaste Doorman L3 var det noga med kapningen av medbringaren men i de senare versionerna är medbringaren genomgående och kan då vara lite längre.
14 svar · 19,2k läst
fahlis
fahlis: [citat] Kanske sågade sockerbitar?
9 svar · 5,5k läst
·
D
davvelito85: Jag har inhandlat mina grejer nu och det blev 1 x dayton audio ma1240 1 x dayton audio ma1260 Jag behöver två slutsteg och en brl rekommenderade ma1240 då den skulle spela bättre så jag var tvungen att prova en av varje. ieast Audiocast m5 för streaming (kikade även på Yamaha wxad-10 och andra liknande lösningar men det enda alternativ som verkligen hade gett mig mer funktionalitet hade
3 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.