Har hus i Thailand.
På tomtgränsen är det först en murdel ca 1 meter hög. Var tredje meter, en pelare ca 150 cm hög. Mellan pelarna två vågräta fyrkantsrör. Mellan dessa är skruvat målat trä av 2 dimensioner. 7 och 14 cm beda och 65 cm höga. Nu har det gått röta mer eller mindre i dessa. Virket har mycket hög densitet. Jag kan se att genomgående så är det röta i nedre delen och mindre i den övre delen. Vissa har röta runt skruvar..
Nu var min tanke att använda massa bestående av bas och härdare att reparera brädorna.
En undring jag har är om jag behöver behandla träet med något för att det gått röta och eventuellt svamp i det. Angående massan jag skull använda så undrar jag om det är ett krav på att den inte ska suga åt sig vatten om färgskyddet blir skadat? Skruvarna som har använts är inte rostfria och det är runt skruven röta har uppstått på en del av brädorna. Tanken var att de skulle monteras med rostfria skruvar efter reparation.
Anledning till reparation är att det är mycket svårt att få tag på dessa dimensioner och att detta virke är dyrt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.