Har ett problem jag inte blir klok på eller missar jag något enkelt?
I fritidshuset har vi bra förutsättningar för att ta emot marksänd linjär TV och har endast en enkel hajfena till antenn ute på fasaden. Det funkar bra men jag vill snygga till anslutningen lite och montera ett infällt antennuttag istället för att låta kabeln komma in i rummet. Men när jag ansluter kabeln från antennen till uttaget tappar jag signalen. Vad kan skillnaden vara som gör att det ena funkar men inte det andra? Bild 1 fungerar men anslutning till bild 2 funkar inte.
I fritidshuset har vi bra förutsättningar för att ta emot marksänd linjär TV och har endast en enkel hajfena till antenn ute på fasaden. Det funkar bra men jag vill snygga till anslutningen lite och montera ett infällt antennuttag istället för att låta kabeln komma in i rummet. Men när jag ansluter kabeln från antennen till uttaget tappar jag signalen. Vad kan skillnaden vara som gör att det ena funkar men inte det andra? Bild 1 fungerar men anslutning till bild 2 funkar inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är den övre blanka en mojäng för att mata hajfenan med ström? Den måst isf sitta före uttaget, minns inte på raken hur uttagen är kopplade men det kan sitta någon konding som inte släpper genom matningen.
Det finns även uttag med olika dämpning, ett för centralantenn tex dämpar mellan "linjen" och uttaget och den dämpningen kan vara ganska rejäl., ett villauttag för antenn på taket ska dämpa så lite som möjligt.
Det finns även uttag med olika dämpning, ett för centralantenn tex dämpar mellan "linjen" och uttaget och den dämpningen kan vara ganska rejäl., ett villauttag för antenn på taket ska dämpa så lite som möjligt.
Ja precis, den blanka är en strömmatning. Då ska jag testa att koppla den innan uttaget. Tack för input!Fotografen skrev:
Är den övre blanka en mojäng för att mata hajfenan med ström? Den måst isf sitta före uttaget, minns inte på raken hur uttagen är kopplade men det kan sitta någon konding som inte släpper genom matningen.
Det finns även uttag med olika dämpning, ett för centralantenn tex dämpar mellan "linjen" och uttaget och den dämpningen kan vara ganska rejäl., ett villauttag för antenn på taket ska dämpa så lite som möjligt.
Klicka här för att svara