L Lund skrev:
Sista frågan, jag lovar

Är det Shelly 1 eller Shelly 1L jag ska ha för enklaste möjliga installation?
Shelly 1

• Gilla
Lund
  • Laddar…
Hej kan nån hjälpa mig med att hitta koppling för Hard head

Textta Textta skrev:
Hmm, den tror jag vi haft uppe förr i forumet. Installationsanvisningen är rätt mager men det verkar inte som om det finns några anslutningar och då är det helt enkelt inte förberett för yttre styrning.

A alfista skrev:
Hmm, den tror jag vi haft uppe förr i forumet. Installationsanvisningen är rätt mager men det verkar inte som om det finns några anslutningar och då är det helt enkelt inte förberett för yttre styrning.
Hittar inget

Textta Textta skrev:
Hittar inget
Textta Textta skrev:
Enklaste är nog att använda en Shelly1 kopplat till en av knapparna på fjärrkontrollerna om det inte finns förberett för trådas anslutning i motorn?

Men det kräver ju lite ingrepp och lödning i fjärrkontrollen. Men inget som är svårt om man är lite händig.. :)

• Gilla
Dudeish
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Enklaste är nog att använda en Shelly1 kopplat till en av knapparna på fjärrkontrollerna om det inte finns förberett för trådas anslutning i motorn?

Men det kräver ju lite ingrepp och lödning i fjärrkontrollen. Men inget som är svårt om man är lite händig.. :)
Har en shelly 1 kopplad till min öppnare, esphome på shellyn och home assistant som styrning. fungerar klockrent, även med siri

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
Varför esphome? Shelly funkar ju fint rätt in i HA som det är?

Esphome gör att jag även kan använda magnetkontakter för att läsa av läget. Sen e det ju en flock andra fördelar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.