7 865 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
HAN/P1-Port och Easee Equalizer
Hos mig är det ett isolerat gästhus i trä som ligger mellan stolpe och huvudcentral.C Christoffer L skrev:
Vår elledning går från huvudcentral till central i pumphuset och vidare till ny undercentral i gästhuset. Från denna central ska vi sedan gå m 10 m kabel till en laddstolpe som är vid parkeringen.
Det är från laddstolpen som vi behöver ha kommunikation till huvudcentralen. Ca 50 m.
Enklast är att du kollar med din mobil, har du wifi vid laddaren så borde den fungera, sen gör du samma sak vid din lastbalanserare.S saltet skrev:Hos mig är det ett isolerat gästhus i trä som ligger mellan stolpe och huvudcentral.
Vår elledning går från huvudcentral till central i pumphuset och vidare till ny undercentral i gästhuset. Från denna central ska vi sedan gå m 10 m kabel till en laddstolpe som är vid parkeringen.
Det är från laddstolpen som vi behöver ha kommunikation till huvudcentralen. Ca 50 m.
Om det finns några begränsningar med att "bara" använda WiFI över deras egna radiolänk vet jag inte.Communication between Equalizer and Easee Home charger
It is important that your Equalizer can communicate with your charger. This is done by either using WiFi or by communication via Easee Radio Link. Easee Radio Link is a communication between the Equalizer and Easee Home charger with a range of up to 50 meters.
If you are unable to place the Equalizer close to your charger or want to place the Equalizer farther away, they can also communicate if they are on the same WiFi network.
Tack snälla för svaret.C Christoffer L skrev:
Kollar nu med Mälarenergi, Västerås om vilken elmätare jag har. Väntar på svar med tanke vad som framkom tidigare i tråden. Byggahus är så lärorikt.
Klicka här för att svara