5 495 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Fuktmätare med historik över internet?
Jo men hemautomation kräver i långa loppet en hub eller en form av dator med sticka om man vill göra mer än bara det mest elementära. En hub kan man få för en hundring. Men en sak är inte en massa delar i min värld. Något som definitivt inte är billigt är att köpa på sig proprietära enheter som inte pratar med andra. Ts hade hittat något för 1000 kr och ville gärna ha lite billigare. Att du är nöjd är självklart jättebra. Men det är kul att se vad alla andra använder tycker jag.D Dilato skrev:Det fattas ju en massa delar för att göra det som TS vill utföra. Sensorerna du refererar till kräver ju en gateway.
1.Tuya ZigBee Temperature and Humidity Sensor:A Tuya ZigBee Gateway Hub is a must to work with the temperature and humidity sensor,as well as a variety of ZigBee products, which is proved to be the bridge and control center for homes and plays an irreplaceable role for all ZigBee products and realizes the whole intelligent linkage of your house.Simply add the sensor into the ZigBee hub after adding the hub into Life/Tuya App.
Samma där om jag läser rätt:
Working Mode
- Can NOT working stand alone, MUST work with our Tuya ZigBee Hub or other ZigBee Hub based on Tuya Platform.
Plocka ihop hela paketet för att kunna läsa av temp/luftfuktighet från valfri plats i världen via internet så jämför vi lika med lika.
Jag är definitivt inte någon expert på hemautomation så jag kan ha fel men jag vet med säkerhet att det jag har är billigt och fungerar
Tyvärr har jag ingen enhet som använder Zigbee så jag vet helt enkelt inte.P ptk skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Behålla gamla radiatorer? Renovering källare
Värme allmänt -
Ta bort toalett under renovering
Badrum -
Översyn av dränering - Första husköpare
Grund & Markarbeten -
Electrolux Kylskåp, droppskål full o rinner över
Vitvaror -
60-tals tvåvåningshus med boytan på övervåningen. Historik? Några fördelar?
Planlösningar