C
Clyftigh: Verkar som Draka kan vara ett alternativ. De verkar vara villiga att leverera den längd man önskar. Från annat håll verkar plaströr verkar också gå att få loss i 500 meters rullar. Det kanske löser sig ändå.....
6 svar · 8,3k läst
M
Mats: Har samma erfarenheter att Ip-telefoni kan fungera för den typen av anslutningar men själva ip telefoni systemen har fortfarande en bit kvar tills de når "telekom" kvalitet.
26 svar · 7,4k läst
D
Draven: [citat] Tusen tack. Kan jag inte bygga en själv köper jag denna.
5 svar · 2,7k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] http://www.google.se/search?q=hdmi+extender&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a
54 svar · 22,9k läst
P
Pankis79: Gör det. Det borde fungera om du har bra mottagningsförhållande. Lycka till.
7 svar · 1,3k läst
Faidros
Faidros: [bild] Den blir det! :D Tack för alla tips.
7 svar · 3,7k läst
X
X-pose: ok. då ger vi upp den tanken :(
15 svar · 3,6k läst
I
islay: Hej och tack Det är den, jag hittade massor med annat godis till centralen där oxå //Islay
2 svar · 2,6k läst
A
Anton_J: Hej, Ett litet råd på vägen. Om du skall bygga ett hemautomationsprojekt så bör du begränsa användandet av labview till enbart presentation och eventuellt larmhantering. Att ha en dator som står för basfunktionerna i huset är olämpligt, speciellt den dagen du får för dig att sälja huset. Välj alltså ett system som står på egna ben och hämta informationen därifrån till labview.
1 svar · 1,2k läst
H
Hobbyfixarn: Här finns info om olika mediacenter software och även en del recensioner. http://eirikso.com/2005/10/25/the-media-center-software-list
7 svar · 2,1k läst
M
Mats: Det är sant men det beror ju i sånna fall på att de som har satt upp burkarna inte har gjort rätt tyvärr. Det är en skillnad på att se inställningar och att kunna ändra dem. Det är bla därför MS har separerat "uppringningsuppkopplingar" som tex vpn från nätverkskortets inställningar
12 svar · 3,8k läst
TCM
TCM: [citat] Den är tänkt att stå på något, men jag har sett ett antal hemmalösningar, om du är lite händig själv. System for mounting a SB3 on a wall? Wall Mount SB3 Wall mount [citat] SB:n har en inbyggd dac, så du kan välja att köra analogt ut direkt till förstärkaren eller digitalt ut (optiskt eller coax) till en extern dac innan förstärkaren. Den inbyggda dac:en är ganska bra,
8 svar · 2,4k läst
L
Lindhardsen: Då hoppas jag verkligen att det är samma sak med Siemens maskinen. Än så länge ser vi iallafall ingen antydning till märken! :) /J
18 svar · 4,7k läst
B
b0D3N: Jag tänkte bara tippsa om att idag 7/12 har www.jmedata.se fjärrkontrollen Logitech Harmony 525 som dagens luckerbjudande i sin julkalender. Priset 549:- gäller både på internet och i deras butik.
0 svar · 1,3k läst
E
el_laerling: Ni är lyckliga ni. Här kostar det 19000kr fast pris oavsett avstånd till närmaste brunn.
10 svar · 1,9k läst
C
citactiva: [citat] Underhållsladdare underhållsladdar bara när batteriet är fullt = det tar inte åt sig någon ström. Sätter du en router som belastar batteriet tror ju laddaren att det är batteriet som slukar strömmen = konstant laddning.
16 svar · 5,6k läst
N
NickeJ: Japp du behöver en enfacksram också. Du kan kolla på Elfa där har dom förklarat vad som behövs för att komplett uttag: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=3827.htm Håller själv på att koppla in mina Renova-uttag i huset.
10 svar · 7,6k läst
MathiasS
MathiasS: Min egen installation av rack för fastighetsnätet: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted6/0#9
1 svar · 984 läst
hecke
hecke: Nej, projektet är on hold tillsvidare. Jag läste häromdagen en tråd om UPS till ADSL modem för att få IP telefoni att fungera vid strömavbrott. Det gav lite nya ideer.
10 svar · 3,0k läst
J
janbo: [citat] Eftersom jag byggde helt nytt blev det ett stjärnnät för tele/data/TV. Därför har jag kopplat ett antal uttag i en patchpanel till IP-dosan, och sen kan jag patcha ut dessa uttag till olika platser i huset.
13 svar · 6,8k läst
P
psvpsv: Jag missade det där med att det var Outlook Express, dvs bara email. Då behövs inte SyncML, det går bra med vanlig imap. För kalender- och kontaktsynkronisering krävs SyncML.
5 svar · 1,5k läst
D
Dirre: Hej Är det viktigaste att ha trean och femman i combo, så är väl Boxer billigaste och enklaste alternativet. Större utbud och dyrare naturligtvis är att ta Canal Digital familjepaket och enklaste Viasat. Det kan man köra på samma parabol. Jag funderade länge på att jag ville ha både trean och femman, sen insåg jag att jag knappt tittade på trean. Då var valet oerhört enkelt. Canal
5 svar · 6,4k läst
Snailman
Snailman: Får du bild på tv:n i vardagsrummet men inte på den i köket (med samma insignal)? eller får du bild på tv:n i vrdagsrummet via scart? Kan du skriva upp exakt vad din tv box heter?
4 svar · 3,4k läst
TCM
TCM: Prova Hamachi - det blir inte mycket enklare. Edit: ursäkta! jag svarade inte på frågan om brandvägg.
10 svar · 1,5k läst
il_duce
il_duce: Skulle nog inte valt en LG. Har sett ett par riktiga bottennapp från detta märke (främst plasma). Sony, pioneer och phillips är enligt mig helt outstanding bildmässigt.
17 svar · 1,6k läst
Mikael_L
Mikael_L: Ett laserpass kan hjälpa dig med att få rätt höjd överallt. Men då måste det antingen vara självnivellerande av hyfsad kvalitet eller så måste du lyckas med att få det i perfekt våg själv, vilket är lättare sagt än gjort med billiga laserpass ( typ under 800kr från JULA, rusta, biltema osv) Dessa har ofta så dålig vattenpassbubbla att det inte går att ställa in det bra i
3 svar · 1,9k läst
J
jonfri: Hur ser anslutningen till fiberboxen ut? Sitter det en kontakt på utsidan så är det ju inga problem att flytta den, att skarva den själv är svårare och kräver lite specialverktyg som du möjligtvis kan låna av någon som jobbar med fiber.
2 svar · 6,2k läst
Constructum Domus
Constructum Domus: Du behöver inte använda dig av Lexcoms hela paket. Det jag rekommenderar är dock att installera deras nätverkskontakter i dosorna nu när du använder deras kabel. Det är viktigt att skärmen jordas på rätt sätt etc. Sedan är det vettigt att använda deras TV-modul för att få ut tv-signalen tillräckligt starkt. Den har antennförstärkare mm. inbyggt. Värt att veta är också att det
17 svar · 29,9k läst
T
toka: Läste din skola igen mats_o  ::)  . Måste ha haft datorn avstängd sist jag läste den...  ;) . Inflyttning närmar sig, och man vill ha alla inköp och kopplingar klara tills dess. Börjar nog bli lite "stirrig".... sorry
3 svar · 2,7k läst
Snailman
Snailman: Någon som sett några gratis 3d ritningar (DWG format?) helst med reglar och allting. Tänkte det är lättare att komma igång om man modifierar ett som redan finns, än börjar från början med allt. Jag har även en Revit version, om det nu har någon betydelse...
0 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.