2 714 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
IHC programmera i wincontrollern via nätverket ?
Fick detta svar från schneider...
"Hej!
Idag finns det tyvärr ingen möjlighet att ansluta kontrollern till nätverket och programmera den vägen.
Hälsningar
Kundsupport"
Men det kan väl inte vara så svårt att få över rs232 till mitt lexcomehome nätverk?
Det finns ju konvereter till usb i dag...
Det skulle vara ypperligt att kunna gå från wincontrollern(RS232) till lexcomehome centralen med ett rj45 uttag så skulle jag sen kunna programmera mina IHC lösningar med den bärbara från vilket rum jag vill ;D
"Hej!
Idag finns det tyvärr ingen möjlighet att ansluta kontrollern till nätverket och programmera den vägen.
Hälsningar
Kundsupport"
Men det kan väl inte vara så svårt att få över rs232 till mitt lexcomehome nätverk?
Det finns ju konvereter till usb i dag...
Det skulle vara ypperligt att kunna gå från wincontrollern(RS232) till lexcomehome centralen med ett rj45 uttag så skulle jag sen kunna programmera mina IHC lösningar med den bärbara från vilket rum jag vill ;D
Om du vill kunna köra från valfritt uttag närsomhelst blir det väl lite svårt? Jag använder själv en modularadapter för att komma åt styrenheten via mitt LAN. Det innebär dock att jag måste koppla till ett visst uttag i korskopplingspanelen.
Ja jag menar att patcha ut till ett specifikt uttag. På fredag ska jag ner till en kille på schneider som lovat att hjälpa mig med projekteringen av alla strömbrytare i huset. Han sa att han kunde visa mig hur jag ska lösa det ovan nämda problemet.janbo skrev:
Säkert som du har gjort janbo.
Tack för hjälpen.
Finns utrustning för att göra som RS-232 till IP, alltså kan du koppla in din IHC-central på nätverket och sedan mha. en drivrutin som emulerar serieförbindelsen över IP programmera från hela nätet 
http://www.direktronik.se/prod/prod.asp?ProdId=77
Ungefär mitt på sidan, artnr 24-0590 är den du behöver.
Använder själv detta för att koppla upp serieansluta ducar till vårat nät på jobbet.
M
http://www.direktronik.se/prod/prod.asp?ProdId=77
Använder själv detta för att koppla upp serieansluta ducar till vårat nät på jobbet.
M
Tusen tack. Kan jag inte bygga en själv köper jag denna.marcusen skrev:Finns utrustning för att göra som RS-232 till IP, alltså kan du koppla in din IHC-central på nätverket och sedan mha. en drivrutin som emulerar serieförbindelsen över IP programmera från hela nätet
[länk]
M
Klicka här för att svara