F
Fummel: Jo, det kanske skulle kunna funka. Det mesta är ju "flyttbart" på ett eller annat sätt. Även om det inte riktigt var vad jag tänkt mig, så var det nog det som låg närmast i alla fall. Tack för tipset. /Fummel
4 svar · 4,0k läst
H
Hobbyfixarn: Om du väljer Electrolux ZCV750 kan du montera den utan att behöva blåsa ut frånluften och behöver inte placera den vid en yttervägg. Vi installerade en ZCV750 så för 2 år sedan och är mycket nöjda. http://www.electrolux.se/node35.asp?ProdID=13792
6 svar · 11,9k läst
·
A
AK76: Alternativ till Squeezeboxen är tex Philips SLA5520. Jag har en sådan som jag är mycket nöjd med, samt en Netgear MP101 som var rätt besvärlig att få att funka som jag ville. [bild]
12 svar · 2,5k läst
T
Tomtebo: Tog en titt på min egen Dell och sökte upp manualen på nätet. Tydligen är kontakten en kombination av s-video och composite. http://support.dell.com/support/edocs/systems/ins510m/sm/pinouts.htm#999820 Vad har du för processor in din GoForIt?
23 svar · 5,7k läst
M
Mats: Får du tag i 5E till ett rabaterat pris så ta den. anledningen till cat6 är att det ser ut som om den kan komma att klara nästa standard på kortare avstånd. Men det dröjer innan vi kommer att behöva 10Gbit i hemmen ändå
12 svar · 1,7k läst
M
Mats: Ja riktigt så är det inte utan Telia får inte höja den fasta avgiften utan att visa för pts att de har fog för det genom kostnader för stationer osv. Nu har ju Telia istället valt att "klå" den enskilde på hela kostnaden
43 svar · 3,5k läst
T
Tomtebo: Nexa och X10-radio sänder på samma frekvens, men moduleringen ser såpass olika ut att de ändå inte stör varandra.
3 svar · 2,5k läst
CHEMAS
CHEMAS: jo det fattar jag..
11 svar · 4,6k läst
B
bimbosorken: vilken av dom är bäst och vad skiljer dessa åt ? sage har USB 2.0 vilket är ett plus men annars då
0 svar · 2,3k läst
M
Mats: Hmm ska bara ...... börja skriva på http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=23919
29 svar · 14,0k läst
N
Nuno: Jag använder mig inte heller av radioövervakningsfunktionen (finns mycket som stör inne i stan). Var det förlorad kommunikation eller var det störfunktionen som utlöste larmet? Jag vet att jag kan sätta att om radiokommunikationen tappas så rapporteras detta som en felindikation (inte ett larm, det går även att sätta att det larmar vid förlorad kom.). Radiojammningsfunktionen leder
12 svar · 1,9k läst
M
Mats: Vi har diskuterat detta i några trådar så se om dessa kan ge dig en grundidé om hur du vill lösa det. Jag tror att de kan vara bra som inspirationskällor, Sen är det naturligtvis bara att fråga på så ska vi göra vad vi kan för att svara
3 svar · 3,4k läst
D
Drogen: Jag har också använt kabelkanal. Jag har gått efter golvet när det är möjligt (syns minst där) och sedan lagt dom vertikala listerna efter foder eller i hörn. Det går att göra ganska osynligt eller snyggt (eller båda... ;)) Hittar du inga kabellister som går i färg med inredningen så kan man måla eller tapetsera listerna. [bild]
6 svar · 12,2k läst
Y
Yamma: [citat] Då får det bli så, misstänkte nästan det. Hade varit skönt med att bara gå igenom huset med en kabel för att sedan dela upp men det är ingen biggie. Tack. Yamma
13 svar · 36,9k läst
T
Tomtebo: [citat] Bra sammanfattning.
13 svar · 3,3k läst
M
Mats: Cat standarderna är alltid bakåtkompatibla så det är inte minsta problem. Skälet till bakåtkompabiliteten i cat standarden och ethernet protokollet som är det vi använder ovanpå är att gammal utrustning ska kunna anslutas till nyare nät
4 svar · 1,9k läst
M
Mats: Är du extrem spelare i multianvändarspel så kan det ha betydlese men för "normal" användning som att läsa detta eminenta forum, så saknar det betydelse inom rimliga gränser
18 svar · 4,0k läst
J
janbo: Jag vet inte hur Siemens M1 ser ut i detalj men vanligtvis behöver man köra ett styrprogram på t.ex. PC eller ladda ner ett styrprogram i modulen. Vill du testa modulen kan du använda HyperTerminal i Windows för att koppla upp dig mot den via en COM-port på din dator. Man använder standardiserade AT-kommandon, t.ex.: ATI gör att modemet ska svara med en identifikationssträng.
1 svar · 2,4k läst
peoe
peoe: Jaha, då har man grävt fram tomtmarkeringspinnarna och mätt runt, räcker nog ganska bra så här med faktiskt... Skall testa med gps:en nästa gång på skoj bara...
22 svar · 5,0k läst
M
Mats: Det kan stämma. Några av linjerna används ju till text tv
4 svar · 3,0k läst
T
Tomtebo: [citat] "Having the headphones plugged in to act as an aerial" verkar lite omständigt på denna modell.
23 svar · 5,4k läst
R
Rille99: Samma fast med 80GB. Har problem att EPG bara visar 2 program framåt.... Men program uppdateringen blev riktigt bra!
6 svar · 5,1k läst
Y
yxis: [citat] Är de där telepropparna orginal? Jag trodde att det bara var den "gamla" pluggen som förekom på kobrorna, fast jag kanske har helt fel :)
35 svar · 24,0k läst
Y
yxis: [citat] Varning för risk för sunkig ljudupplevelse om ljudet är igång på båda burkarna och man nånstans kan höra ljudet från båda burkarna :)
11 svar · 2,2k läst
sandhall
sandhall: [citat] Japp, det skall gå (*0**1396# enligt uppgifter jag hittat på nätet). Då får den dock inga uppdateringar längre. För att den skall få det måste man knyta den till en operatör. Kommer med största sannolikhet byta från Telia när avtalet går ut. Om de inte drastiskt ändrar policy när det gäller kundvård.
20 svar · 11,5k läst
K
Kasch: Tack för all hjälp! Nu blev det som vanligt inte som jag hade tänkt från början... Har bestämt mig för ett paket för drygt 9000 tkr, inte billigast, men mest för att det är genom gamla bekanta och jag vet att det blir 100% service vid behov (vilket är värt mycket). Dessutom blir jag "sponsrad" så i praktiken blir det halva priset... Konfig: Arctic Cooling Silentium T1 Pentium 4, 3,2
13 svar · 1,9k läst
peoe
peoe: Jag har själv testat Ice-boxen och är inte direkt imponerad. Jag har byggt en egen av en pekskärm och ett superlitet moderkort själv istället. Om man gör det själv kan man dessutom se till att man kan lyssna på radio och använda det inbyggda trådlösa kortet samtidigt!!! ::)
6 svar · 3,7k läst
Y
yxis: [citat] 30-50V är linjespänningen när inget speciellt händer på telelinjen, ringspänningen är väl typ 110V AC RMS eller nåt liknande... kittlar dödsskönt i kistan för att citera ett klassiskt tv-program :)
5 svar · 2,1k läst
Y
yxis: Budgetlösningen är ju att sätta upp ett uttag i det nya rummet, dra kabeln till det gamla uttaget och där klämma på en sladdkontakt på den nya kabeln, och stoppa in i det gamla uttaget. Inte jättesnyggt men om man nöjer sig med utseendet så finns det ju inga hinder. OBS att *egentligen* är det tydligen skillnad på kontakterna och uttagen beroende på om man ska klämma dem på mjuk
14 svar · 11,6k läst
Y
yxis: Ett tips är att tv-antennen duger ofta sktibra för fm-radio fast den egentligen är specade för fel frekvenser och kanske till och med är riktad åt fel håll, dels för att FM-modulering är mycket okänsligare för de fel som den gamla anloga AM-modulerade tv-bilden är känslig för, och dels för att FM-sändningarna + känsligheten hos vettiga FM-mottagare är anpassade för att man ska
3 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.