Teknik
robsarve: En färg i sig dämpar inte ljudet om det inte är lågfrekventa vibrationer från taket ni vill ha bort. Antar att ni har problem med ekon eftersom det är det vanliga i sparsamt möblerade rum. Textiler hjälper, mattor, gardiner, tygsoffor, tyg på väggar, matta på undersidan av bord... Men är inget av detta aceptabelt ur en estetisk synvinkel så föreslår jag att ni belägger innertaket
wengen: Hej. Jag skall installera en centraldammsugare i ett Ägir(Älvsbyhus) som kommer V15. Det jag undrar är om någon gjort detta och i så fall vart ni placerade väggutagen i huset. Jag hade tänkt mig att ha en slang på ca 8m, så det behövs nog 3st väggutag för att täcka hela huset. Själva rördragningen hade jag tänkt dra på kallvinden vidare ner till det vidbyggda garaget V21. Hur har
Rogz: [citat] Inte direkt ironisk, annat än i min egna särskrivningar. Jag har granskat allt för många rapporter där man särskrivit för att tillfredsställa rättstavningen i ordbehandlaren. På det hela taget känns det trist att det svenska språket blir så misshandlat på grund av en otillräcklig ordlista i en ordbehandlare. Men, det är helt O.T så vi får nog döda den diskussionen här
Mats: Har för mig att det var en sommar/vintertid som ställde till det en gång i tiden
JOS81: Jag rekomendera centrum på tv:n i ögonhöjd vid vanligaste tittarställningen.
EoJ: 'There should be a small slot on the lower side of the unit near the front and center of the disc assembly. By sliding a small plastic numb from one side to the other unlocks the door so it can maually be opened the rest of the way. You will need a strong, thin object to slide that release nub. A small knife or nail would work. Of course you should follow all safety precaution such as removing
davvethepirate: Jag gick tillbaka till fabriksinställningar och nu verkar allt fungera. Tack för alla tips! /Jonas
Fotografen: [citat] YES, och när jag hamnar på nåt hotellrum så zappar jag pliktskyldigast runt ett par varv och tänker "fy f-n va skönt att jag slipper detta hemma!"!
Rogz: Näe, så länge du har avtalet med din ISP att luta dig mot så _borde_ du gå säker. Gäller bara att dom inte har någon klausul i stil med "Vi förbehåller oss rätten att totalt ändra i avtalet utan att meddela dig att så skett närhelst vi önskar" ;)
Kajen: Just Kjell&Co har på ett riktigt bra sätt skrivit hur man ska koppla kablar och kontakter. Har hjälpt mig i alla fall. Kolla in dersa site http://www.kjell.com/?page=/kjellfakta/tp_kontaktering/ Kaj
Karkulla: Aroundio själva rekommenderar att man sätter larmet efter ADSL-modemet för att inte riskera att få störningar i sitt bredband. Själv har vi larm utrustat med GSM-modul, kostade en liten slant extra men möjliggör rörelsedetektorer med kamera. Annars tror jag att det är SecuritasAroundio-lapparna på fönstren är det egentliga skyddet.
Hobbyfixarn: WLAN är ett bra alternativ men då måste jag ha en separat mottagare vid varje system vilket jag slipper om det går att använda FM bandet.
MathiasS: [citat] Bra att du fick hem pv60 modellen och inte den snikvariant som man nu vräker ut , PV45, till lågt pris. Skärmarna har rätt lite gemensamt och den billigare ser inte roligt ut i något avseende.
Mats: Prototypen: Du har väl ändå ett "skåp" att mäta med och där synns det ju tydligt ;) Det jag tänkte på var hf-täthet och toleransnivåer osv
Hobbyfixarn: Tack för er feedback :) Ska plocka ihop ett eget paket och ska titta närmare på Pioneer VSX-516 och Sony STR-DG500 recievers som verkar ok med bland annat auto kalibrering. Vilka front och centerhögtalare jag ska välja vet jag inte ännu men ska provlyssna Audio Pro och Infinity system (Primus 250 front/C25 center eller Beta 20 front/C250 center) innan jag bestämmer mig. Audio Pro subb
h_berg: Hej, De nya dimmrarna finns redan i sverige Köpta från Elbutik.se 1736132 IHC-DM300 MultiUNI 300W/VA 670,00/st 1736133 IHC-DM600 MultiUNI 600W/VA 1268,75/st 1736134 IHC-DM1000 MultiUNI 1000W/VA 1600,00/st Har dock haft en del strul med minnes nivå 1 på 300w uni. Skall dock vara åtgärdat nu.... Tänk på att varje minnesfunktion tar en 24v output. /Håkan
vespaman: OK. Inte för att jag vill bråka, :D men man kan ju stapla dom på varandra på ett ställe. Fast alla har ju sina preferenser/behov. Alla 'moderna' system a'la Sonos & kompani kommer dessutom mer till sin rätt om man rippar sin musik till hårddisk, så man får upp all information i kontrollern, så med med externa källor är det rätt meningslöst att satsa på ett sådant system. Så
Mats: Trevligt. Till och med mycket trevlig med en "tryck in och kör" pryl som faktiskt också var tryck in och kör. Jättekul att det fungerar bra
Jesca_j: Jag har loggat min trafik med Netstat Live och med Netlimiter och det är värdena därifrån som jag har skrivit in här. Den mesta trafiken har mätts vid användande av DC++ och en vanlig FTP-server och det är mest stora packade filer som skickats både upp och ner.
snuttjulle: Hmmmmm Om du sätter DMZ mot adaptern hur gör du då om du vill köra en specifik port mot en annan burk?? Typ Port 80 till din egna webserver eller ve och fasa kanske något fildelningsprogram som vill ha en port öppen även utifrån?
Mats: Stoppar infon om Telias ata box i det mentala arkivet. Kul att se att de har en bra lösning med brandväggsstöd och också talar om vilka portar de använder
zaxter: Det finns en box/mediacenter som klarar alla dina krav (förutom kanske priskravet). Den heter Reelbox, och har funnits ute i ca 1 år. Mjukvaran är vad jag har förstått inte helt 100% än, men den uppdateras hela tiden. Ska själv skaffa den. har bara inte bestämt mig för om jag ska köpa den som finns till salu idag (Lite) eller om jag ska köpa deluxe-modellen när den kommer ut i början
makkan_x: Hej! Nuvo kan vara intressant. http://www.nuvotechnologies.com/products.htm Den enklaste varianten Simplese har jag hittat för 8995kr i Sverige.
frav: [citat] Skaffa en Nollmodemkabel hos t.ex. Clas Ohlson, art.nr: 32-5992 ; Biltema, art.nr: 23-588 eller någon annan i närheten. Klart värt att ha för att kunna uppgradera f/w:n i mottagaren. Tillverkarna av Teracom godkända DVB-T mottagare har ju möjlighet att lägga ut uppdateringar OTA (OverTheAir). Men detta är kostsamt så det sker inte så ofta. f/w till Dilog DT-355 laddas ner här
Bricky: Ringde servicecenter och det visade sig att kylskåpet var äldre än jag trott. 750 kr skulle det kosta att få veta vad det var för fel. Så det blir ett nytt kylskåp och detta får gå till de sälla jaktmarkerna. Men en whisky ska jag köpa ändå ;) Tack för all hjälp och feedback från alla. God jul på er.
galento: [citat] Hej,jo det får man ju räkna med att det blir lite krångligare men det är väldigt sällan jag håller på med skivor i datorn,det blir mest när jag bränner bilder som "back-up" och skulle det bli mer aktuellt så skall det enligt de lärde finnas externa cd-rom/dvd brännare som jag kan plugga in hubben vid skärmen.
claesson_tomas: Tror jag löst mitt problem nu. Har tittat runt på den homesecurity-sidan och med lite tips lyckades jag lösa det. Jag pogramerar nu PGM utgången med nummer 10 istället för 01, "Händelseutgång". Den aktiverar inte sirenen på den fördröjda brandsektionen innan efter 30 sekuner. Så det är en lösning jag är nöjd med, kommer kanske köpa en summer och lägga den på BELL och båda