Alla nya gsm-uppringare klarar 3g.

/Daniel
 
Hej och tack för svaret! De installatörer jag har varit i kontakt med har sagt att
det inte går och att tekniken inte är framtagen men jag får nog ta en runda till och be
dem verkligen att kontrollera det.
 
Hej igen!
Ringt runt till mina offertlämnare. De vidhåller fortfarande att det inte fungerar med 3Gtekniken. Vet du någon specifik tillverkare som klarar det?
 
Förlåt.
Fel av mig, det kan vara så att dom klarar 3G kort.
Ring Teletec och fråga, om deras BGSM1. www.teletec.se

/Daniel
 
Ringt teletec och fick till svar även där att tekniken inte finns ännu. Tipsade dock
om att rigga upp en riktad antenn på vinden. Går att mäta innan installation så man
inte köper grisen i säcken. Sändarna på uppringarna var också starkare än på mobiler.:)
 
BGSM1 verkar ju ha 4st ingångar. Någon som vet hur många utgångar Teletec PowerSerien PC1616 har? Jag vill kunna koppla in både rörelsedeckare och branddeckare och få olika sms beroende på om det är inbrott eller brinner.
 
Provar att klippa ut en bild från installationsmanualen.
PC1616 har 2 PGM utgångar och kan kompletteras med ett extra utgångskort ifall man behöver fler
 
  • pgm.jpg
Jag tog reda på att det gick alldeles utmärkt, perfekt då kan man även koppla in en kontakt till sin jordfelsbrytare, så att man får ett SMS när den löst ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.