A
Akinos Andy: Köpte siemens Sintony 60 trådlösa villalarm, har precis installerat det förutom en branddek. hittar inte något om denna install i broschyren. E de någon som vet hur jag ska göra?:confused:
0 svar · 759 läst
H
hydrolift: [citat] Ja, just det, bladmåtten har fått ett väldigt uppsving nu på slutet som alternativ till en Victorinox fickkniv. Fixar både Assa-lås och kort... Jag ringde till Dilog ( http://www.dilog.se/ ) och det kan vara vissa serier som har en plast som smälter/utvidgar sig. De skickade ett nytt som jag kunde lösa ut hos handlaren. Det har inte uppvisat samma fenomen. Det verkar ju rätt
9 svar · 12,1k läst
thewolf
thewolf: kör nintendo wii över nätverkstråden.. Tog en patch kabel och lödde fast 3 rca kontakter. Vid tv'n tog jag en patch kabel och lödde fast en scart kontakt. Funkar perfekt! Nu ska jag göra samma sak med HTPC'n den ska stå i källaren... Lite orolig över kabellängden men det ska nog gå....
10 svar · 1,7k läst
N
Nuno: Hittade kvittot till denna gamla disk och tyskarna hade vänligheten att ta detta som ett garantiärende (3 års garanti...). Jag är glad då jag har en del primärdata på disken (barnbilder) som nu ser ut att kunna räddas, om disken tar sig hem helskinnad. Den är nu på väg hem med UPS och jag fick meddelat att de bytt ut nätadaptern samt en "internal bridge", någon vänlig själ som kan
2 svar · 1,7k läst
K
kai_robert: Inte möjligt vad jag vet
1 svar · 1,2k läst
M
mrfrenzy: HDTV i full skala i marknätet kommer inte bli "snart", det kommer snarare dröja väldigt länge. Vill du ha många hd-kanaler så är det parabol eller fiberanslutning som gäller. När dom sen börjar sända HD i marknätet så kommer det behövas både VHF och UHF för att få plats, men det kommer aldrig bli lika många som via satellit.
18 svar · 5,8k läst
M
mrfrenzy: GSM-sändaren som egentligen är en mindre larmcentral med 8 ingångar varav 4 kan vara analoga för att mäta tex temperatur heter Dualtech RC60SMS, Finns hos dom flesta elgrossister för runt 2000:- E6480021. Jag har DCS 1864 från Alarmsystemstore. Egentligen behöver jag inte 64 zoner, men eftersom jag behövde fyra utgångar (1 för att driva rökdetektorer, och tre för gsmsändaren), blev
8 svar · 1,8k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: Okej, tack för ett snabbt svar!
2 svar · 6,4k läst
A
AndersS: Har redan ett Amilo problembarn att underhålla och tackar nej till erbjudandet ;) Har under de senaste 15åren skrotat ut 3bärbara (1mac+2pc) och två stationära. Du gjorde helt rätt, När felen kommer, fläkten går oftare och batterier börjar bli dåliga, samt att operativet är gammalt, så har också kapaciteten sprungit ifrån maskinen. Senaste maskinen inköptes före jul och en liten
12 svar · 2,6k läst
V
villafors: Kolla på komminicerande branddeckare. Finns på elgrossen. Finns både med batteri o 230vac. Dom är inte dyra.
3 svar · 1,1k läst
H
Heavyhenk: Adaptern är för inomhusbruk, 230v till 9v. Sitter i ett vägguttag på andra våningen inne i huset så den sitter skyddat och bra.
5 svar · 2,2k läst
Cheever
Cheever: [citat] Om du inte har några större krav på krav på kvalitet så kan jag rekommendera Telia bredbandstv. Jag kör Com Hem, Boxer och sen som komplement ViasatMotor på Telia. Tyvärr har dom visat fotpoll några gånger men det får man kanske leva med när det till sommaren blir det mesta i motorsportväg. Telia-abbet var så billigt(78 /mån tror jag att var) att man lugnt kunde ha det på
10 svar · 7,4k läst
HusByggarTomten
HusByggarTomten: [citat] Jag fällde in en låda bakom teven för dubbla uttag, högtalarkablar och en box för att skicka signal till andra rum fick plats. Dock hade jag som sagt missberäknat hdmi-sladdens storlek...
7 svar · 7,0k läst
·
M
Mats: Och så håller vi oss till ämnet tack :)
109 svar · 8,6k läst
V
vill_villa: Pratade med vår elektriker igår och i vårt Eksjähus Havsvik är det bara tomrör draget till TV/data. Installera tråd får vi göra själv där vi vill ha den, han rekommenderade att anlita ett tv/data-proffs att göra detta. Men det kan förståss vara olika i olika leveranser från dem...
1 svar · 910 läst
P
Prinxa: Har precis köpt ett hus med bara en antenn på taket. Finns kabeltv i området men de skulle ha ca 5000:- i installation och 200:-/mån Det lättaste hade varit att ha allt hos samma leverantör. Finns det ngn sda som jämför tex bredbandsbolaget, tele 2 m.m som helhetsleverantör?
0 svar · 707 läst
A
airad: Tack för ditt svar :) Då kontakterna har en sladd på 3 meter så blir nog motstånden inte i borrhålet. Om någon har bilder på monterade magnetkontakter (infällda) hade det varit intressant att se. Likaså dosor med motstånd i. Thanx
2 svar · 918 läst
R
rgba: Tittade på min box och såg att den heter ST på slutet den med. Försöker bifoga en bild på CA-modulen... Det var i januari 2008 som jag vet att det fungerade med denna modulen. Har de ändrat mjukvaran därefter?? Konstigt att de säger en sak på kundtjänst och skriver en annan på hemsidan (Canal Digital) CA-Modul för fria kanaler ??? Hos mig funkar de utan. Trodde att man skulle ha en
14 svar · 3,4k läst
·
D
Drogen: Hjärnsläpp var ordet... Har precis fått hem min andra order från Elbutik.se och inte ens tänkt på att leta där. Tur att jag har en order till på gång där. Precis vad jag letade efter - tack.
2 svar · 3,9k läst
monostump
monostump: Meckeriet med dator fixar man troligen om det är som du säger att det någorlunda är jämnförbart med Windows. Det är det minsta jag oroar mig för. Dock ska det ju överlämnas till annan och det blir inte jag personligen som ska nyttja det hela. Det ska ju likväl vara enkelt att hantera det sedan så man ska kanske släppa allt med dator och bara slänga dit en mediaspelare av något slag
6 svar · 1,1k läst
B
Bagar´n: I bland så kan Aroundio lämna kvar central & deckare och knappsats.Det går att lägga in andra tel.nr. Se tråd http://www.byggahus.se/forum/teknik/107038-securitas-tradloest.html#post776492. //Bagar´n
8 svar · 9,6k läst
B
Bagar´n: Ska försöka komma över domopc och se om jag kan få ordning på larmet.Verkar vara svårt att hitta någon som ändrat ett aroundio anslutet larm till egen telefon. Tackar för hjälpen och återkommer om jag får det att funka. //Bagar´n
15 svar · 9,5k läst
L
Lingo: På http://www.pellets.info/viewtopic.php?p=67383 kan du hitta en del matnyttigt om du gillar att testa. Som du förstår kan jag inte ta något ansvar för om/att det fungerar.... Lycka till!
4 svar · 1,4k läst
M
Mats: Tråden datumutgången :)
5 svar · 14,8k läst
·
L
Lingo: En installation av trådlöst larm är enkel. Den klarar de flesta. Däremot fordar det en förprogrammering av sensorer så att du får larmets funktion som du vill ha det. Men med lite tålamod så är det inte några problem. Min rekomendation är att göra denna programmering i "bänk" så att du kan testa allt innan det är uppsatt. Ett trådbundet larm ÄR struligare att sätta upp ialla
10 svar · 1,8k läst
FredrikR
FredrikR: Kolla så de inte är fullt av damm i luftintaget! :)
6 svar · 1,2k läst
TLovskog
TLovskog: fast ELKO verkar ju nästan satsa lite. Har ju t.o.m paketerat om det och lagt till funktioner. Nu har ju iofs LK i Danmark som är OEM för IHC själva börjat utveckla KNX. Själv tror jag vilket system som helst idag blir en återvändsgränd, när det riktigt tar fart med intelligenta system. Dagens håller inte för framtiden. Fast jag är rätt nöjd med mitt IHC som har fungerat utan
106 svar · 14,9k läst
G
Grandma: Programmet finns på Support -> Online Support -> Installation -> Etikettprogram Finns två program Marker Tool och Flexisoft. Marker Tool vet jag inte riktigt vad det är. Man var tvungen att ha inloggningsuppgifter för att komma åt programmet, så jag testade Flexisoft. Där skulle man visserligen också ange en massa uppgifter men det är bara att hitta på nåt så går det ändå.
7 svar · 1,1k läst
·
L
Lingo: Jag tror att du kan stänga av "telekollen" så att du slipper ditt linjefel hela tiden. Se stycke 4.5.2 i installationsguiden (i alla fall i den version jag har). Då får du telefel bara när larmet löst ut och det tror jag att du kan stå ut med.
8 svar · 8,0k läst
M
Mats: japp eller om man bara ska köra data så är ju en 5 port switch inte dyr idag
14 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.