4 053 läst ·
32 svar
4k läst
32 svar
Hemmabio/multi-roomsystem
För mig skulle det vara tvärtom - det är väl bättre att bygga in passiva högtalare så att du kan byta ut förstärkeriet om du vill. Med aktiva bygger du ju in förstärkarna i väggarna. Du måste ju ändå ha nån slags surround-försteg så det lär ju kosta som en bra surround-reciever ändå. Eller finns det billiga men bra försteg som du kan köra till dina aktiva högtalare?
Självklart kan en passiv högtalare låta bättre en en aktiv och allt är ju frågan om tycke och smak. Men jag tror det är svårt att hitta en passiv högtalare som fungerar lika bra i sammanhanget till trådskaparen som dessa små aktiva högtalare skulle göra för samma summa pengar.
Dom Yamaha recievers som jag syftar på har upp till tre olika zoner/rum med lagnivå utgång. Detta medför att du kan koppla utgångarna direkt till högtalaren och för en billig peng få ett bra ljud. Om man så vill så kan man vara fiffig och använda inbyggda slutstegen till ytterligare rum/källare och använda passiva högtalare där om man så vill och på så vis få ett flexibelt system till en jätte rimlig peng.
Klicka här för att svara