Ni måste ha en dålig leverantör där vi köper har dom 0,5 m till 10 m liggande på hyllan. Skulle jag vilja ha andra längder och i lite större mängder tar det till nästa morgon. Med priser från 5-6:- Cat 5e till 2-250:- för 20m Cat6

Har nog mera med eländiga ekonomisystem där det ska godkännas hela vägen upp till högsta chefen för div små poster. Att sedan få kablar på cm när är bra i vissa fall.

mats_o skrev:
Jag säger igen. Ingen korsad kabel när man håller på med GBIT. Det hanterar utrustningen själv så varför röra till det i onödan?
Jag håller med, men det finns ju tillfällen då man behöver en korsad kabel för att koppla ihop två st 10/100 Mbit-enheter. Om kabeln då är rätt gjord så fungerar den även om man kopplar ihop GBIT-enheter med den.

/Hasse

Det är förvisso sant :)

snuttjulle skrev:
Även om de är billiga så gör vi faktiskt ganska många på jobbet för att få dem i rätt längder då man behöver och inte vänta 3 vecor på leverans.
Tips: Finns en liten källarbutik som heter Dustin.se som levererar dagen efter.. :)

Gör själv patch-kablage av rätt längd ibland...

dunde skrev:
Tips: Finns en liten källarbutik som heter Dustin.se som levererar dagen efter.. :)

Gör själv patch-kablage av rätt längd ibland...
Det är inte alla företag där användaren "får beställa själv"...å då måste det ju bli smidigare att tillverka själv, eller?

Det vet du väl..inköps avdelningen måste ju oxå göra skäl för sin lön ;)

Redigerat:
Där slog du huvet på spiken Fromberg.
Innan en beställning har ramlat igenom på mitt jobb har slut kunden tröttnat för flera år sedan och redan sagt upp tjänsten.
Finns massa firmor man kan åka förbi och handla men vad hjälper det när man inte kan betala.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.