Teknik
alfista: Det finns digitalboxar med HDMI, även om utbudet är rätt tunt. Jag kollade lite snabbt på hemsidan för Jönköping Energi och det verkar som om det du skall ha är en box för marknätet (DVB-T). Det var lite otippat tyckte jag så det bör du dubbelkolla med dem innan du handlar, men stämmer det så har du å andra sidan troligen lättare att hitta en bra box. HDMI är säkert ett bra
Tottemannen: Ingen som har några bra förslag?
Patrik_Hed: Ja, jag hörde det, så jag tog och beställde med en HDMI-kabel med DVI-D på ena änden. :) //Patrik
f91jsw: Om det är ett DSC-larm måste du ha manualen, annars kan du lägga ner med en gång. Är det hyfsat nytt är det förmodligen ett 1616/1832/1864. Engelska manualen går att googla fram.
pettersvarte: Hittade detta på nätet.... http://www.itsajten.com/sv/artiklar/foto-video/overvakningskameror/kraftfull-tradlos-ip-overvakningskamera-vattentat-morkersyn.html
redcoon: Magnetdelen skall monteras på en viss sida om "Batterienheten". Minns inte vilken, men om man testar magnetdelen på båda sidor innan montering ser man snart vilken som är den rätta då ledindikatorn inte reagerar eller har svårare att reagera när den sitter fel. Angående monteringen skall magnetdelen helst sitta på själva dörren då denna är minst känslig. Dörren öppnas och stängs
sled: Hehe "påhittigt" måste jag säga. väldigt bra! Ingenting är omöjligt! Väldigt bra tanke! Ska fundera på detta alternativ. Tack! :)
jonteman: Hej Tobbe! Som rubriken säger så kan du inte ändra språk, varken tal eller text. Centralerna är modifierade för olika marknader så du får leva med engelska.
Danne031: Man behöver väl inte någon wokpanna, en vanlig digital antenn ser ju i stort sett ut som de gamla hederliga antennerna folk är uppvuxna med, och kan för det mesta gömmas inne på vinden om man har kallvind t.ex. Karin om ni har svårt att bestämma er kan ni ju bara se till att elektrikern har förberett ett normalt antenneri och samlar allt tillsammans med lite 230V på vinden (jag antar
Danne031: Det vet jag inte ännu, vi får se vad som dyker upp för jag är inte kräsen :) Det var mer en tråd om hur audio fungerar idag generellt, stenåldersmänniska som jag är :o
monostump: De olika utgångarna du har på ditt multimediauttag är mestadels av gångerna reglerade på vad som ska komma ut ur respektive. Radioporten har filter som släpper igenom endast radiofrekvenser, TV porten släpper endast igenom tv frekvenser medans "dataporten" släpper igenom ett stort spann av frekvens. Det enklaste för din del borde vara att ansluta en sedvanlig koaxialkabel mellan
Falcen: [citat] Hej Fredde, välkommen hit. Först vill jag säga att det ska inte bli billigare att dela upp dessa tjänster på olika bolag. Sådana här pakettjänster erbjuder även Tele2 och Bredbandsbolaget m.fl. http://www.tele2.se http://www.bredbandsbolaget.se http://www.canaldigital.se Vad det gäller TV beror det lite på hur gärna du vill ha högupplöst TV, s.k HD-TV eller inte. Vill du ha
Nimajneb: Visst är det maffigt med HD på en projektor. Tar amn en 32 tummare så får man naturligtvis inte samma wow känsla. Timeshift buggen är enl CD kundtjänst tydligen den bug som tillåter att man avbryter avtalet utan snack från deras sida. För vår del så är utbud, bild Q och bekvämligheten med 3 tuners viktigare än dom tillfällen det bryter då vi i dom flesta fall förberett oss. Det
Micke100: Tänkte snart ge mig på att skapa ett eget nätverk genom att följa tråden Mats nätverksskola. Eftersom jag inte gjort något liknande förut så skulle jag behöva lite hjälp. Det som ska kopplas in är i en lägenhet tv,telefon och internet (Gärna ljud också). Har idag endast tv via Comhem och Internet tänkte jag ordna via ADSL. Har räknat ihop att jag antagligen behöver 14 utgångar
Bygglarge: Jag har haft Affinity i 4 år och är MYCKET nöjd!! Fungerar bra! Billigt! Outstanding support!
frohike: Hjälper föga om du har mer värde än grannen :) Så där faller den regeln
tnt: Har du kollat "kondensorn" ? där brukar också samlas en del ludd
Henrik_75: du håller inne "mode" knappen 3-5 sekunder så bläddrar den mellan celsius och Fahrenheit eller så får du prova set eller den andra knappen... eller så va det båda knappparna i ca 4 sek får säga till frugan hon är lite snabbare med fingrarna nästa gång.
nikasp: Uppdatering: Splittern var inte OK, det såg MYCKET bättre ut med den nya inkopplad enligt Tele2:s mätningar. Vad gäller tjuvlyssning: Det bör vara telefonen som jag provat med i första jacket som inte bryter men det är inget problem då det jacket inte används. Dvs. nu har jag endast splittern i första uttaget och en trådlös telefon i uttag nr 2 och en icket-dippande
it-snubben: Visst, men vill ha en färdig router med direkt möjlighet att ansluta ett 3G-modem så finns det billigare: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=98316&path=97000000,208000000,234500000,235000000 Den stora skillnaden mellan denna och ovanstående Ericsson W35 är att denna inte ha inbyggt 3G-modem utan kräver att man ansluter en dongle. Samt 4500 kr billigare :)
Ebbs: Spelar ingen större roll om kabel dras direkt till 1:a jack eller via fasadskåp. Det man ska tänka på är att markkabeln bara får dras max 5m inomhus då denna bla inte är halogenfri. För övrigt är det inte alla som har telejack i husen idag...
bitcomplex: Tack så mycket för svaret! Då slipper jag fundera mer på det och kör två separata uttag istället!
marcusen: Kanske 05-6420 på www.direktronik.se kan vara nått, kostar 20 pix för en halvmeters patchkabel. /m
puttrix: Till en kund kopplade jag så att larmet styrde garageportens öppnaknapp. Fjärrkontroll till larmet som med ena knappen larmade av/på garaget, andra knappen öppnade/stängde porten och tredje som larmade av/på huset.
JadedHeart: Hej finns det något intresse för att fixa så att vi kan dela med oss av de program block och så vidare som vi har gjort. Och på så sätt kanske lära oss mer om vad man kan göra med IHC. Själv har jag gjort ett program block för varje ingångs modul tex. samt en tryckknapp som passar bättre till minna brytare, 8-polig med 4 LED. Som standard finns bara 4-polig brytare med 4 LED. Skulle
Bigfoot: Jag mailade ett gäng frågor till supporten ang. Andersson-TV:n och det får nog bli en sån. Ett minus är dock att PVR-funktionaliteten kräver att USB-mediet är formaterat som en enda fat32-partition.
Milkshaken: Tack Jonteman... Inte riktigt samma, men i princip samma uppbyggnad....
it-snubben: Nej, det spelar ingen roll, de går på olika kanaler. Snarare till fördel då du får täckning hela vägen. (Dessutom blir det ju automatiskt ett överlapp då extendern både måste kunna hantera "trådlöst1" och "trådlöst2"). Ställer du in bägge nätverken till samma SSID så väljer datorn den med bäst mottagning.
nikasp: Hur gick det? Jag undrar om du kan göra Restore på avancerade inställningar? Sidan ser helt OK ut för mig som kör IE8 (behöver inte köra nåt compatibility läge).