2 169 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Teletec power 608!
Hej har lite problem med larmet håller på och ska programmera sektion 1-8 men får det inte o gå .
Och nu så har manöverpanelen slutat låta den lyser men bara fellampan och man kan inte göra någonting ,men innan fungerade den , nån som har nån aning hur man löser det problemet..
Tacksam för mattias
Och nu så har manöverpanelen slutat låta den lyser men bara fellampan och man kan inte göra någonting ,men innan fungerade den , nån som har nån aning hur man löser det problemet..
Tacksam för mattias
Redigerat:
Tack så mycket ett problem löst...
Men nu skulle jag behöva hjälp med programmeringen..
Hur går man tillväga har installations bilagorna men det går tungt ändå...
lysdiod 7 lyser hela tiden men det beror väl på att det är panelen som ligger där och 3 reagerar på en ir men har haft 2 andra ir som oxå har reagerat på 1o 3 men dom har slutat .. beror nog på att jag har tryckt lite mycket .. hur programmera man för han ska hitta aölla ir och en MKT?
Nån som är kunnig!
Tacksam för svar!
Men nu skulle jag behöva hjälp med programmeringen..
Hur går man tillväga har installations bilagorna men det går tungt ändå...
lysdiod 7 lyser hela tiden men det beror väl på att det är panelen som ligger där och 3 reagerar på en ir men har haft 2 andra ir som oxå har reagerat på 1o 3 men dom har slutat .. beror nog på att jag har tryckt lite mycket .. hur programmera man för han ska hitta aölla ir och en MKT?
Nån som är kunnig!
Tacksam för svar!
Först tycker jag du ska fylla i din programmeringsjournal.
Sedan gör du en fabriksåterställning av hela larmet.
Sedan börjar du från början och knappar in allt du skrivit i din programmeringsjournal.
En förutsättning för att det skall fungera är ju att du har kopplat allting rätt, så det kanske är på sin plats att dubbelkolla installationen en extra gång.
Lycka till.
Sedan gör du en fabriksåterställning av hela larmet.
Sedan börjar du från början och knappar in allt du skrivit i din programmeringsjournal.
En förutsättning för att det skall fungera är ju att du har kopplat allting rätt, så det kanske är på sin plats att dubbelkolla installationen en extra gång.
Lycka till.
ok..
Nu har jag fått det o fungerat en ir och magnetkontakt till fungerar som det ska i hemma borta funktioenen och skåp o sirenerna fungerar har bara 2 st ir kvar som det inte riktigt hittar....
Dom sitter i samma com port och sen i zone 2 o zon 3.. men det är nog kopplat rätt men vet inte om dom ir fungerar med hemma borta eller om man måste ha dom som direkt det är bravo 2 ir tror jag ..
nån som vet om det är nått speciellt med dem?
Nu har jag fått det o fungerat en ir och magnetkontakt till fungerar som det ska i hemma borta funktioenen och skåp o sirenerna fungerar har bara 2 st ir kvar som det inte riktigt hittar....
Dom sitter i samma com port och sen i zone 2 o zon 3.. men det är nog kopplat rätt men vet inte om dom ir fungerar med hemma borta eller om man måste ha dom som direkt det är bravo 2 ir tror jag ..
nån som vet om det är nått speciellt med dem?
Nä men dom fungerar ju men dom verkar reagera lite konstigt måste köra handen förbi dem för att dom ska utlösa , är det inte meningen att dom ska reagera på längre avstånd när man rör sig det gör den ena men det är en annan sort!
Bravo 2 fungerar upp till ca 12 meter beroende på hur man placerar kretskortet inuti och vilken montagehöjd man har.
Det finns en gradering på ena sidan och en tabell i medföljande installationsanvisning.
"men det är nog kopplat rätt "
Z1 och Z2 har gemensam com, Z3 och Z4 har gemensam osv.
Det finns en gradering på ena sidan och en tabell i medföljande installationsanvisning.
"men det är nog kopplat rätt "
Z1 och Z2 har gemensam com, Z3 och Z4 har gemensam osv.
Klicka här för att svara