Teknik
Jeepmannen: Finns fler lösningar på detta. Gemensamt för nedanstående förslag är att de är batteridrivna och inte behöver någon extern strömförsörjning. RCO har tex sin R-Cobber. Det är en kortläsare och knappsats för utsidan av dörrbladet, och en låsenhet för insidan. Använder vanliga prox-taggar (EM4102). http://www.rco.se/04/041,21.html Bewators Codoor (bara kodlås), FP5000
ZeroX66: Känns som att det borde fungera för en enkel installation där man i princip bara kan komma in en väg om man inte har en bulldozer :)
Rrrrr: Vad trevligt att du svarar på dina egna frågor, så vi andra slipper tänka :)
el_richard: Japp, det finns en hel hög med sådana, med inbyggd styrning. Kolla på conrad.se där finns en del dörrstyrningar mm.
galento: Hej,laddade hem senaste Adobe Acrobat reader 9.2.0 och detta blev på engelska.Nån som vet var man ändrar språk till svenska ? Eller måste man ladda ner det svenska språket alternativt avinstallera allt och ladda hem en svensk version ? :confused:
holtis: Lyckades efter mycket om och men få tag på lite info och löste det... Gör enl nedan: - Tryck ned och håll "knapp #" intryck i 3 sekunder... släpp den... - Tryck ned och håll "knapp 1" intryck i 3 sekunder... släpp den... Nu kommer du åt programmeringsläget på knappsatsen: - * 8 (installationskod) - Tryck 000 0 11 # (röda "larm" dioden lyser och progr. blinkar) - Knappa in 902 låt
AndersS: Cheetah1> det finns skarvsladdar för detta som bryter i jacket och flyttar "första jack" till det på skarvsladden och sedan i retur så att det tidigare jacket blir jack nr 2. Men åter till problemet. Köp en 4-trådig 0,5mm kabel och separat jack. Koppla sedan enligt anvisning som du oftast på någon av operatörernas hemsidor.
puttrix: Bravo 2 fungerar upp till ca 12 meter beroende på hur man placerar kretskortet inuti och vilken montagehöjd man har. Det finns en gradering på ena sidan och en tabell i medföljande installationsanvisning. "men det är nog kopplat rätt " Z1 och Z2 har gemensam com, Z3 och Z4 har gemensam osv.
rosenvang: har också ett sintony 60 larm som jag ändrade installtörskoden i och nu har jag klantat mig och slarvat bort installatörskoden har bara användarkoden kvar. Någon som har en lösning? annars får jag ringa siemens. Mvh Jim
mulpac: Någon av dessa kanske duger http://cgi.ebay.com/24V-5A-4-prong-Power-Adapter-For-Flat-Panel-TFT-LCD-TV_W0QQitemZ180420397155QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2a01e4c863 http://cgi.ebay.com/24V-DC-6A-145W-Regulated-Switching-Power-Supply-New_W0QQitemZ160369157805QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2556bf26ad
pejov: Modellen heter D6004CK här kan du läsa mer om den http://www.raysharp.cn/global/products_view.asp?DirID=37&id=64 Hade en hemma och provade men var inte nöjd med kvaliteten och funktioner. Så jag skulle nog kolla på Kjell&Co sortiment i stället. lite med pengar dock men bättre kvalitet känner jag iaf.
macdiver: 4 trådar behövs. 2st till spänningsmatning + - och två trådar till larmreläet.
Jambalaya: Har beställt från securitywarehouse.co.uk ett par gånger. Första gången fastnade ordern nånstans i deras system och jag fick maila kundtjänst innan varorna skickades så det tog ca 2 veckor att få hem allt, andra gången gick allt smidigt och jag hade varorna hemma på 5 arbetsdagar :)
b_hasse: [citat] Jag har en sån här: http://www.dustin.se/pd_5010094725.aspx Den har fungerat perfekt och är lika snabb som en intern hårddisk. Kan även användas för supersnabb backup om man köper extra kassett(er). Ta bara ur en av diskarna och sätt in en ny. Klart! Den har både eSATA och USB. /Hasse
combato: Har nu börjat att installera och fortsatte på en ny tråd istället: http://www.byggahus.se/forum/teknik/129339-bosch-easy-installtions-fraga.html /T
Andreas_Hallberg: Någon som har erfarenhet av Kjells & Co:s larm? Är de något att ha? Lite bränd på prisklassen eftersom det var samma på Clas O. Fast det är klart om man slipper fjärrkontrollen så är man en bit på väg.
Mats: Tyvärr inte. Vet fall som har tagit betydligt längre än så
pethar: Ett fall där kameran tycks ha fungerat. Men i det stora hela kan även en vanlig brandvarnare ha samma effekt om en granne skulle höra sirenen. Skulle vilja påstå är det nästan är ren tur att operatören lyckades se rök på bilderna, för av 10 hus med kamera tror jag det är få av dem där röken i tid skulle upptäckas.
Impedans: Fann svaret på min fråga.
erikssonjorgen: Hej goerana: Det får bli denna istället då den har siren och NC: http://www.kjell.com/?item=50253&path=455000000,458000000,460500000,461000000 Tack för att du pekade mig i rätt riktning! Jörgen
robbanorebro: Är i samma sitts jag. Funderar dock på om jag förutom detta ska dra en vanlig antennkapel i väggarna så att man kan få in tv via parabol om man nu skulle vilja det framöver. Är det överkusr eller något som man borde ha?
Pon: Blank ger bättre bild, svärta och färger (ingen regel utan undantag dock)....MEN...har man en bärbar som just bärbar så väljer jag matt i alla lägen. Jag har 3 bärbara ( för att jag valt att ha det så). En Asus med blank skärm jag använder för bildbehandling och kontorsdator, denna står alltid på skrivbordet och är ytterst sällan buren....lätt att vinkla skärmen för att
jojjoba: Nu tror jag att jag skiter i det här larmet. Funkar inte att programmera tre personer har läst manualen och programmerat men det funkar inte så nu lämnar jag tillbaks skiten
AndersS: Som det skrivits tidigare så skickade Telia med en box för marknätet när man lanserade sin IPTV. De flesta boxar går att använda utan kort och du får då de fria kanalerna, dvs det som kallas "skogstv". Nu vet jag inte hur mycket du har provat, men: * Har du gjort en kanalsökning på extraboxen efter du anslutit den till TVn. * Ibland måste man först rensa tidigare sökning och sedan
Jan-Å: Fördelar är att ljudet är avsevärt mindre störande, att det är otroligt mycket mer bökigt att släpa runt på en dammsugare i änden på slangen som fastnar i mattor, möbler, dörrfoder etc och dessutom lämnar märken efter sig på dessa och att de minsta skräppartiklarna inkl. microorganismer, bakterier och virus som kan trivas i skräp och matrester blåser ut utanför huset istället