5 619 läst ·
28 svar
6k läst
28 svar
spela in från tv
Sida 1 av 2
Frugan har börjat jobba kvällar och jag hade fått en stor guldstjärna om jag lyckas spela in hennes program 
Nu är det så att jag är väääldigt okunnig/ointresserad för jag vill ändå sällan lägga pengar på elektronik
inspelningsbar dvd är det en sån man vill ha eller finns det nåt annat? Kan man kanske spela in på laptopen på något sätt?
Förutsättningen är att vi har telia digital tvbox triple play kallar man det väl.
Nu är det så att jag är väääldigt okunnig/ointresserad för jag vill ändå sällan lägga pengar på elektronik
Förutsättningen är att vi har telia digital tvbox triple play kallar man det väl.
Mja, en inspelningsbar DVD kan man använda, gärna med hårddisk i (vilket väl alla har idag). Laptopen är nog inget att lägga energi på tror jag, det är bara krångligt i onödan.
Märk väl att du inte kan titta på ett annat program under tiden om du bara har 1 box, men det kanske kvittar?
Märk väl att du inte kan titta på ett annat program under tiden om du bara har 1 box, men det kanske kvittar?
Inte utan att man saknar den gamla hederliga VHS:en. "Alla" hade en, alla kunde använda den och på den tiden kunde man spela in från en annan kanal än den man eventuellt tittade på. 
Får väl skaffa en inspelningsbar DVD jag med snart...
Får väl skaffa en inspelningsbar DVD jag med snart...
Just nu finns ingen inspelningsbar box till Telia, men de har utlovat en sådan "under hösten". Inspelningsbar box är oändligt mycket smidigare än separat inspelare, och med IPTV kan man se än större potential. Enda nackdelen är att man inte på ett enkelt sätt får ut det på DVD.
Personligen hade jag definitivt skippat DVD-inspelaren och inväntat lösningen från Telia.
Personligen hade jag definitivt skippat DVD-inspelaren och inväntat lösningen från Telia.
Vissa serier har du redan inspelade under Video, där ligger en del under SVTPlay, TV4 Anytime, TV3 Play, TV6 Play, mm. Det finns ganska mycket här.
Har du kollat dessa? Brukar själv kolla t.ex. kolla mina lokalnyheter i efterhand men du har även program som Skavlan, Här är ditt liv, Trädgårdsfredag, med mycket mera.
Har du kollat dessa? Brukar själv kolla t.ex. kolla mina lokalnyheter i efterhand men du har även program som Skavlan, Här är ditt liv, Trädgårdsfredag, med mycket mera.
Redigerat:
Enklast: DVD med HD
Billigast: En USB Video Capture enhet till datorn (finns på ebay och andra ställen för runt $12, netto sålde en häromveckan för runt 300)
Bäst: Är det "skogstv" så är en mottagare för dvb-t till datorn bra, speciellt om den stödjer Media Center och du har Windows Vista eller Windows 7.
Billigast: En USB Video Capture enhet till datorn (finns på ebay och andra ställen för runt $12, netto sålde en häromveckan för runt 300)
Bäst: Är det "skogstv" så är en mottagare för dvb-t till datorn bra, speciellt om den stödjer Media Center och du har Windows Vista eller Windows 7.
Det där har jag faktiskt aldrig kikat på trots att vi haft boxen sedan januari, tack för tipset!AndersS skrev:Vissa serier har du redan inspelade under Video, där ligger en del under SVTPlay, TV4 Anytime, TV3 Play, TV6 Play, mm. Det finns ganska mycket här.
Har du kollat dessa? Brukar själv kolla t.ex. kolla mina lokalnyheter i efterhand men du har även program som Skavlan, Här är ditt liv, Trädgårdsfredag, med mycket mera.
Dessvärre går frugans på kanal 5. Greys anatomy och dom desperata fruarna är viktigast så därför går även webbtv.se bort.
Det bökiga generellt med att gå genom datorn är väl att få samma upplösning som på tv kan jag tänka mig. Om man ska streama eller så.
Box från telia känns ju enklast, synd att det inte finns ännu, jakten går vidare ska fördjupa mig i era förslag till helgen hoppas jag.