Mäter du med samma förutsättningar? Efter router/switch o trådlöst?mycke_nu skrev:
Isåfall måste jag nog kolla upp det - om det är nödvändigt, jag har inga tunga grejer hemma
inte just nu, men för framtida bredbandsTV kanske?
Kjell G
Japp!Kjell_G skrev:
Bredbandsswitch, Linksys n-router och laptop. TVn igång samtidigt.
Har 100/100 fiber (Alltele)
Speedtest.net rekommenderad server (en i Norge): 40Mbit download, 9Mbit upload
Speedtest.net server i sthlm: 38Mbit download, 14Mbit upload
Speedtest.net server i London: 35Mbit download, 5Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Sundsvall: 57Mbit download, 32Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Luleå: 62Mbit download, 47Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Stockholm: 64,5Mbit download, 26Mbit upload
Vet inte om detta är bra eller dåligt.. säkert nåt i min dator som begränsar kanske?
Speedtest.net rekommenderad server (en i Norge): 40Mbit download, 9Mbit upload
Speedtest.net server i sthlm: 38Mbit download, 14Mbit upload
Speedtest.net server i London: 35Mbit download, 5Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Sundsvall: 57Mbit download, 32Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Luleå: 62Mbit download, 47Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Stockholm: 64,5Mbit download, 26Mbit upload
Vet inte om detta är bra eller dåligt.. säkert nåt i min dator som begränsar kanske?
Hmm, får rätt kassa värden nu, 15-16 ner men strax över 10 upp. Två datorer i gång efter routern, ingen TV (skrivare på, Soundbridge standby)
Var kan felet ligga? Bromsar D-Link DIR615 upp nåt, det är ju en router som kan klara upp till 300Mb/s om jag fattar rätt.
Körde ett test på dotterns trådade dator, speedtest gav 31 ner o 45 upp, bredbandskollen gav 84 ner o 76 upp.
Förvirrande är bara förnamnet?
Kjell G
Var kan felet ligga? Bromsar D-Link DIR615 upp nåt, det är ju en router som kan klara upp till 300Mb/s om jag fattar rätt.
Körde ett test på dotterns trådade dator, speedtest gav 31 ner o 45 upp, bredbandskollen gav 84 ner o 76 upp.
Förvirrande är bara förnamnet?
Kjell G
Finns så sjukt mycke faktorer som spelar in: Kan du surfa ostört och ladda ner berörda filer i ok hastighet så ska man va nöjd 
Som sagt vi är ganska många som använder "internet" och därav går det fort ibland och sakta ibland. Om jag t ex testar hemma så ger dessa testen bara 70-80% av vad ja ska ha. Men överför jag filer manuellt mot någon annan station som jag vet har bandbredden ut så maxar jag utan problem.
Som sagt vi är ganska många som använder "internet" och därav går det fort ibland och sakta ibland. Om jag t ex testar hemma så ger dessa testen bara 70-80% av vad ja ska ha. Men överför jag filer manuellt mot någon annan station som jag vet har bandbredden ut så maxar jag utan problem.
Klicka här för att svara