mycke_nu skrev:
Vi har i alla fall ca 5 ms svarstid på Telia 100/10 fiber. 23 hade jag nog blivit lite besviken på.
Mäter du med samma förutsättningar? Efter router/switch o trådlöst?

Isåfall måste jag nog kolla upp det - om det är nödvändigt, jag har inga tunga grejer hemma :)
inte just nu, men för framtida bredbandsTV kanske?

Kjell G

Kjell_G skrev:
Mäter du med samma förutsättningar? Efter router/switch o trådlöst?

Isåfall måste jag nog kolla upp det - om det är nödvändigt, jag har inga tunga grejer hemma :)
inte just nu, men för framtida bredbandsTV kanske?

Kjell G
Japp!

Bredbandsswitch, Linksys n-router och laptop. TVn igång samtidigt.

• bbk.gif
Har 100/100 fiber (Alltele)

Speedtest.net rekommenderad server (en i Norge): 40Mbit download, 9Mbit upload
Speedtest.net server i sthlm: 38Mbit download, 14Mbit upload
Speedtest.net server i London: 35Mbit download, 5Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Sundsvall: 57Mbit download, 32Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Luleå: 62Mbit download, 47Mbit upload
Bredbandskollen.se server i Stockholm: 64,5Mbit download, 26Mbit upload

Vet inte om detta är bra eller dåligt.. säkert nåt i min dator som begränsar kanske?

Rrrrr skrev:
Vet inte om detta är bra eller dåligt.. säkert nåt i min dator som begränsar kanske?
Prova att stänga av virusprogrammet medan du testar. Det kan vara så att datorn inte hinner med skanningen.

Hmm, får rätt kassa värden nu, 15-16 ner men strax över 10 upp. Två datorer i gång efter routern, ingen TV (skrivare på, Soundbridge standby)

Var kan felet ligga? Bromsar D-Link DIR615 upp nåt, det är ju en router som kan klara upp till 300Mb/s om jag fattar rätt.

Körde ett test på dotterns trådade dator, speedtest gav 31 ner o 45 upp, bredbandskollen gav 84 ner o 76 upp.

Förvirrande är bara förnamnet?

Kjell G

Finns så sjukt mycke faktorer som spelar in: Kan du surfa ostört och ladda ner berörda filer i ok hastighet så ska man va nöjd ;)

Som sagt vi är ganska många som använder "internet" och därav går det fort ibland och sakta ibland. Om jag t ex testar hemma så ger dessa testen bara 70-80% av vad ja ska ha. Men överför jag filer manuellt mot någon annan station som jag vet har bandbredden ut så maxar jag utan problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.