Hej,

Fick ett PC1616 larm över efter förra lokalflytten som jag tänkte koppla in nu.

Jag kan dock inte finna hur jag skall ställa in telefonnumret så att den ringer och om det går sms:ar till mig (gick till larmcentral innan).

Har sökt o sökt men kan inget finna...

Den ser ut så här:

• IMG_0948.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det du visar där är en BGSM... den fungerar bara som en backup till din normala fasta lina. Vart DSC 1616 ringer är programmerat i själva centralen i sekvens 301-303

Sen har du vissa triggade funktioner på Gsm-sändaren som du kan programmera via serie-kabel och programvara

Redigerat:
Okej tack, det märkliga var att det sekvenserna var tomma.
Men om jag inte minns fel så var det något strul på slutet, det skulle ju kunna bero på att numret "försvunnit". Vill bara vara helt säker på att det inte går till någon larmcentral innan jag testar det...

Vi hade ingen fast linje tidigare heller... Har sökt på BGSM men hittar ingenting om den, är den ovanlig?

Några fler frågor:
1. Behöver jag ändra typ sekvens 350 till "Private Line"? (innan larmcentral, nu privat mobil)

2. Kan jag stänga av/sätta på larmet genom att ringa upp det? Andra funktioner?

3. Funderar på att ha det i båten, bortsett från att det drar ström kan man köra det enbart på batteridrift, nackdelar? Såg att man kunde stänga av larmfunktionen vid strömavbrott...

4. Kan man köpa kabeln och program till GSM-modulen för rimliga pengar?

Grymt att det finns så mycket expertis här. Tack på förhand...

Nu har jag löst de problem jag haft och speciellt mycket ström på batteridrift drar det inte heller...

Skulle dock vilja programera gsm-modulen, efter ha sökt på svenska(!) sidor fick jag lite fler träffar på BGSM och hittade tom en svensk manual...

Kabeln kan man ju göra själv men går det att ladda ner eller köpa programvaran?

Den påminner väldigt mycket av vår GSM uppringare som heter GS3055-I

GS3055-I är Samma sak som BGSM-I. BGSM tillverkas av Bentel Security.. Som ägs av Tyco som även DSC ägs av.

Hittar du någon programvara så försök leta efter Bentel Security Suite

Redigerat:
vanlig nollmodem kabel... D-sub

Program vara, borde finnas på internet...

Fungerar det att programmera GS3055-I via knappsats? Vill bara att den skall skicka SMS vid Larm.
Har 1864 centralen och RFK5500.

Någon som vet om det finns någon manual på detta isf?

GSM-modulen går inte att programmera via larmets knappsats... Vad larmet i sig har för funktioner får någon annan svara på...

Här har du en manual för larmmodulen www.teletec.se/files/318
För att programmera GSM-modulen behöver du kabel och programvara...

Ajdå, sitter med Imac och det där verkar jobbigt :-(

Tack för svar i alla fall!

Hur gör du för att starta larmet i båten om du ska köra på batteri?
1864 startar iaf inte förrän det får nätström även om man kopplar in ett fullladdat batteri.

mrfrenzy skrev:
Hur gör du för att starta larmet i båten om du ska köra på batteri?
1864 startar iaf inte förrän det får nätström även om man kopplar in ett fullladdat batteri.
Nu sålde jag båten istället så det blev aldrig permanent inkopplat men mitt PC1616 startade på bara batteridrift....

Någon som vet vad man behöver för att TA EMOT SIA/Contact ID info från larmet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.