M
Mats: Misstänker att det är kraftelektroniken som riskerar bli lite varm om man kör vidare. Frågan är ju om du verkligen vill ha siren tjutandes så mycket längre. Jag skulle nog låta min tystna och sen utlösa igen på nästa larm. Är det en tjuv som rör sig så kommer han/hon få duktigt ont i öronen ändå och varför förstöra för grannarna under en lång tid om det är ett falsklarm?
21 svar · 4,9k läst
M
Mats: Kan vara överlast när altt sparkar igång samtidigt. Automatiken gör ett försök till efter ca en minut och då kan det vara mer lättstartat. Kan också vara smågrenar och liknande som har hamnat på luftledningarna. Första stöten bränner av dem och vid nästa försök är det ingen kortis
1 svar · 689 läst
MathiasS
MathiasS: ja.
1 svar · 667 läst
MathiasS
1 svar · 667 läst
lego
lego: [citat] Så svårt var det :blushing: Jag provade '0000' och '5555' innan men gick bet. 2 koder inne, nu måste jag bara ändra master'n :) Tack!!
21 svar · 4,0k läst
·
kysan
kysan: Du tänker rätt. Jag har ungefär samma uppsättning, men valde Extreme base station med en extern hårddisk i stället. Var mest för att jag hade lösa diskar från jobbet.
1 svar · 800 läst
P
puttrix: [citat] Du har helt rätt, lego
3 svar · 1,1k läst
F
fuselage: Nej, det har jag inte gjort. Ska kolla upp det. Tack för tipset!
2 svar · 692 läst
stefancrs
stefancrs: [citat] Du kan använda AirPlay, men måste då ha faktiska "uppspelar-enheter" för varje musikkälla du vill spela. Dvs om du vill spela olika Spotify-playlists i två olika rum så måste du ha dubbla Spotify-konton och två spotify-enheter inloggade på varsit konto som sen streamar via Airplay (t.ex. två olika telefoner, eller en telefon och en dator osv). För vad Sonos kan så är det
1 svar · 1,1k läst
M
Mats: Nä inte på en fläck :) Och det var ändå innan jag började nyårsfirandet ....
12 svar · 2,2k läst
K
Kjell_G: Då var snikvarianten på plats. En hållare för (mo)bilen och en "överbliven" iPhone 3GS blev en utmärkt internetradio ihop med Duet :) Kjell G
2 svar · 1,7k läst
·
M
Mats: Tänk på twiningsavstånden någorlunda så tror jag att det borde kunna funka för 100mbit. Inga garantier men ethernet är rätt robust
15 svar · 2,6k läst
K
Kattmatte2: Någon som har erfarenhet av robortammsugaren Roomba 555? är den ok eller ska jag välja ett annat märke?
0 svar · 628 läst
I
ichigo: Men å andra sidan kanske man ska ta o köpa ett par m6 och kolla. :)
6 svar · 1,2k läst
A
anette_jonas: Hej kollar med er om det är någon som provat att koppla samman KNX och Sonos med en Loxone miniserver. Jag kollade deras hemsida och det såg ju ut som man skulle kunna få till det med hjälp av deras miniserver. Samt att den skulle ju kunna fungera som visalusering av KNX installationen till en tab eller något annat trevligt.
10 svar · 6,1k läst
F
frohike: [citat] Körde med klister för en 12-13 år sen... Fungerade skitbra, i si sådär 1-2 år, sen ringde kunderna å klagade på att listerna åkte ner :D
14 svar · 2,7k läst
M
Mats: [citat] Tack. Detta ska räcka med marginal :)
14 svar · 3,6k läst
T
Troberg: Sluta spela Skyrim? Nu förstår jag inte vad du menar?!?!? Det går väl inte???
25 svar · 2,5k läst
F
fredl: [citat] Kolla om du får handla av bravida. Annars kanske det finns på etab i Karlskoga.
13 svar · 2,9k läst
pelpet
pelpet: [citat] Det finns en hel del sådana att köpa, och boxer kör en del HD-kanaler i DVB-T2. I princip alla boxar och TV-apparater som fixar DVB-T2 fixar DVB-T också.
7 svar · 2,3k läst
P
Prosit: Bra att veta, jag hittade inte det i min amerikanska manual. Nu kör jag med transformator + batteribackup och prylarna fungerar.
11 svar · 1,1k läst
J
jonathane: Ok, tack! Får prova helt enkelt.
2 svar · 1,3k läst
S
snysop: Mao finns inget "stensäkert" larm. Ev trådbundet larm som ringer upp med fast lina - vilket jag har men inte använder mer än för bbb. :S
4 svar · 2,3k läst
P
pr95: Inget G-kort som strular fungerar med lös skärm tänkte ha det som surfdator eftersom den för övrigt fungerar.
4 svar · 820 läst
F
frohike: En larmcentral som inte är intygad kan aldrig bli intygad även om firman är behörig. Anläggningen är lika oklassad oavsett. Så har man inget krav på klassad anläggning gör jobbet själv eller låt nån bekant som är teknisk göra jobbet
4 svar · 2,3k läst
S
steve5432: Tack för svaren. Vi har kommit överens om att vänta och spara ihop till en bättre produkt för lite bättre ljud. Runt 2000-2500 tänkte vi lägga oss runt. Vänligen S
21 svar · 3,6k läst
·
A
AndersS: [citat] Har kört med den i ca 3,5år. Har "centralburken" placerad i källaren tillsammans med övriga utrustning och sedan TV,n på övervåningen. Det som har hänt mig under dessa år att jag fått starta om "centralburken", men max 5-6 ggr totalt, då det blivit stopp i överföring. Oftast fungerar det att titta på TVn, men texttv slutar fungera så det verkar vara kommunikationen mot
11 svar · 2,5k läst
Maveric77
Maveric77: Tror inte det funkar! Du har heller ingen nytta av din elmätare om du säger upp ditt elabonnemang...! ;)
2 svar · 3,2k läst
K
kolvas: Jo, jag är medveten om att Switchking bara är ett program men jag tycker det verkar prisvärt. Problemet är som sagt frekvensen på Tellstick.... dom där billiga på Jula, CO, ÖB osv. har ju ingen svarsfunktion så man vet ju inte om det tänder eller inte, däremot så har ju de flesta "proffsigare" det och dom jobbar ju på 866 eller 868MHz så egentligen är det väl snarare en Tellstick
2 svar · 2,7k läst
T
trojlee: [citat] hehe, bra poäng där...men ibland kanske man har laddat på en brasa och sen åkt bort en stund. Det händer ju inte SÅ ofta om jag ska vara ärlig men skulle kunna hända:). Får kanske tänka om på placeringen av den deckaren....d^_^b
52 svar · 19,5k läst
N
noone70: Www.logger2020.se Kan nog lösa övervakning av temp mm.
2 svar · 768 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.