Här i Sverige ska du koppla en strömtrafo per fas. Den beräknar en fiktiv skenbar effekt per fas utgående från den parametrerade spänningen och sen summeras dessa tre till en total "effekt".

Det är alltså ingen helt korrekt mätning men det duger för ändamålet. Egentligen skulle spänning-ström momentant registreras och signalbehandlas så att fasläget och aktuella belopp UxI även beaktas.

Tack!

"Här i Sverige"
Precis vad jag behövde :) trodde det berodde på en drös med variabler, installationsår, elleverantör och allt annat mellan himmel och jord.

vespaman: har du testat att plocka bort någon enhet ännu?

Nej, jag tror inte det.. Har blivit lite rörigt med alla pinaler hit o dit. Har beställt Fibaro 2x1,5kw switch modul och även en Fibaro dimmermodul samt några Düwi.me switchar extra från hashop som ska installeras i helgen.

Börjar få lite kläm på detta nu, och även om det vore trist att bygga göra om registreringen av noderna, så är det lätt gjort på någon timme, så jag tänker inte så mycket på det längre.

Har dock ett litet hus a två plan, vardera 89m2, betongbjälklag. Det verkar inte vara några som helst problem med kommunikationen, har inte ens gjort en optimering av nätet som man råds göra med Vera. Har man ett slott, kanske man får vara lite noggrannare.

Kommer inte installera connectprylarna så om någon är intresserad finns följande,

3 st Strömställare 1000VA Exxact
8 st Dimmer 420 VA Exxact (2 st kan vara sönder eller behöver nollställas)
2 st Aktorpuck relä 1K

Finns i Göteborgsområdet, PM:a bud eller frågor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.