D
dhanjel: Det får inte plats i min åtminstonde. Jag har en readynas nvx pro med 4x2tb speglade diskar för förvaring. Sent from my Lumia 800 using Board Express
15 svar · 2,0k läst
nino
nino: du kan ju skaffa en kortterminal med simkort, morsan har en sån på marknader fast behöver du ha tillgång till internet så är det kanske ingen ide Kabeln går även att hänga upp, Realcom satt upp en 6pars kabel mellan två hus åt mig, gick på ca 5000:- det var kanske inte mer än 30-40m men kabeln var inte så dyr, det var en sån med wire inbakad
11 svar · 1,2k läst
P
Patrik_N: [citat] På en del routrar finns denna info att hämta på sidan med inställningarna för DHCP-servern.
24 svar · 1,6k läst
I
iceland: Sockerbitar inlindade i "Silvertejp", kopplingar ligger skyddade under en överliggare på staketet.
14 svar · 17,9k läst
F
Fabibob: Har nyligen installerat ett powermax complete larm inkl både trådlös och trådburen siren. Jag blir inte klok på sirenerna dock. Det jag är ute efter är bekräftelsesignalen vid på och avlarmning. Allra helst vill jag enbart ha bekräftelse från den trådburna för att spara batteri. Som det ser ut idag och jag har provat alla inställningar så får jag bara signal om jag larmar på via
0 svar · 2,0k läst
Anna_H
Anna_H: Svärmor har portkod där koden byts regelbundet, vartannat år ungefär. Ingen telefon, förstår inte vad det skulle behövas för alal har ju mobiltelefon numera.
10 svar · 4,3k läst
lego
lego: En omstart var allt som behövdes. Tack för hjälpen!
5 svar · 3,7k läst
M
murrefixare: Clas olssons variant marknadsfördes felaktigt, det gick inte alls att banda eget ljud. Nu är jag helt inne på att jag vill ha rörelsedetektor som drar igång ljud - men det verkar omöjligt att hitta. Raspberry pi??? Arduino??? Måste googla. Kom gärna med fler tips, jag är tillbaka på ruta 1!
9 svar · 3,4k läst
pelpet
pelpet: Japp, den är operatörslåst. Det bekymrade inte mig eftersom jag redan hade ett tele2-abbonemang. Den är dessutom brandad med "comviq kontant" om man går in på routerns adminsida. Jag googlade detta tidigare och tydligen var det svårt att låsa upp den just nu, men det kanske ändras.
16 svar · 14,2k läst
·
C
cecar33: Bäst är ett sk. stjärnnät dvs. att du splittar så tidigt som möjligt efter antennen och dra en kabel till respektive uttag, som dessutom bör ha ett slutmotstånd installerat i sig.
29 svar · 4,4k läst
Bjurran
Bjurran: Bilden är ganska otydlig så det är svårt att säga bara såhär, men som andra säger verkar det som att de bara kopplat in de blå och blåvita trådarna. Det är då troligtvis kopplat så att dessa går till de två stiften i mitten av uttagen (pin 4 och 5). Dessa är isf bara kopplade för telefoni (paralellt dessutom) och måste isf kopplas om ifall du vill köra nätverk över det.
4 svar · 3,1k läst
·
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Med tanke på vad patchkabel kostar på nätet (leta runt lite) så har jag inte gjort mina egna på flera år. (Kolla dealextreme eller liknande). Jag köper tillräckligt med de längder jag vet att jag behöver och har några extra liggande. Det enda jag klämmer kontakter på är när ungarna har pajjat någon gammal patchkabel som får mycket stryk. (Jag har verktyg och kontakter liggande
12 svar · 2,5k läst
F
fixarjonas: Jag hade samma fel och bytte den stora kondensatorn på 1 microfarad - nu funkar det igen!
2 svar · 9,7k läst
J
jormah01: [citat] Det hade med tonvalet på telefonen att göra. Jag hade/har en smartphone och min fru en vanlig mobil :-) (Som man bara ringer på!) och på hennes funkar det med ett kort tryck. Min HTC får jag trycka 1-2 sekunder på "*" så fattar modemet. Mail via TL250 har jag inte fått till men det är bra länge sen jag höll på med larmet. Ska iofs nu dra ut så jag har rörelsedek i garaget
3 svar · 2,0k läst
Bricco
Bricco: Mina nya Boschskåp är långt ifrån ljudlösa :). Sen mäter man över tiden med så de kan låta en hel del beroende på ens acceptansnivå. Jag hade en samsung vinkyl och när kompressorn slog på och av så lät det en hel del men man vande sig. Hur mycket 40dB är blir omöjligt att säga men det är väl ganska normal nivå skulle jag säga. 1dB hör du inte skillnad på förövrigt.
1 svar · 1,3k läst
N
N
S
steve5432: Hej! Tack för assistansen. Det blir en Sonos Play 3 samt en Sonos Bridge till att börja med.Ska hämtas idag på posten :) /S
40 svar · 15,6k läst
E
eran: Fick precis igång min gamla Belkin med dd-wrt mot Telia gatewayen. Har du länk till beskrivningen du följt eller har du specifik punkt som knasar?
2 svar · 2,3k läst
M
Mats: 99% säker på variatordrivning. Extremt få fyrhjulingar som inte är variatordrivna. kärvande variator eller en torr/utlsiten drivrem är mina spontana gissningar
7 svar · 1,9k läst
M
munge: Wireless, Advanced settings, Xmit Power
5 svar · 2,2k läst
A
andersmc: [citat] Min tråd med varning för Net1: http://www.byggahus.se/forum/teknik/198847-varning-net1.html
118 svar · 10,3k läst
S
steve5432: Kör med en Optimus 7 vid sidan om iPhone, har haft den sen den kom ut i Sverige (var nog en av de första i landet som fick hem en) Fördelarna är fram för allt nytänk i gränssnittet, allt flyter på lite smartare än iPhonen. Nackdelarna - Dåligt app-stöd (Spotify finns förvisso men är nog bland det buggigaste jag testat) - Kameran är inte på långa vägar lika bra som iPhone, man har
10 svar · 698 läst
13th Marine
13th Marine: Billigare än Thomann brukar man få leta efter.
3 svar · 3,4k läst
peternicklas
peternicklas: Intel 520 har 5 års garanti, den enda som jag har sett med så lång garantitid.
45 svar · 4,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.