Teknik
MagnusSt: [citat] Off topic. Körde du pbv 401/501? Själv körde jag bgbv 4012, var mek på 501. Strupmickarna funkade väldigt bra, ryssarna kunde redan på 60-talet. Sent from my ST17i using Byggahus
Hawkai: [citat] Färdig ännu? :-) Blev oxå sugen på att styra FTXen. Främsta syftet för min del blir isf att få en optimal temperatur inomhus. T.ex på sommarn när det är varmare ute än inne kan man kanske dra ner hastigheten och på natten när det är kallare ute än inne öka fläkthastigheten för att kanske få lite kylning. Läste även nånstans en teori om att ha värmeåtervinningen på
FixarFarsan: Jag har bloggat lite om hur jag installerade vårt övervakningspaket, kanske kan vara nåt? http://fixarfarsan.se/2012/01/kameraovervakning-bestalla-installera.html Vill du inte läsa hela blogginlägget med alla länkar så är mina erfarenheter: 1. Klassiska CCD kameror ger bäst bildkvalité för pengarna. 2. DVR enheten kan man komma åt via hemnätet och även via sin smartphone så det
fubar: Min mobiloperatör visar full täckning överallt, vilket inte alltid stämmer. Laddade ner Cellmapper i telefonen och kan nu se mycket exakt hur bra täckning det är på olika ställen. Resultatet kan ses på www.cellmapper.net. Dock är stora delar av landet "outforskat" eftersom det är få användare. Så det vore kul om fler är intresserade av att kolla upptäckningen, så kartläggs
[SKPG]Zamora: +1 på sommarstroms inlägg. Vill bara tillägga/förtydliga att det är vänster ingång "framifrån" sett som kabeln från filtret ska kopplas in på.
Mats: Vet du vad? Som det slumpar sig finns det ett delforum här på byggahus som heter säljes :) Gratis är det visst också :D Hadde det varit inomhusdeckare hade jag varit intreserad själv
eriobe: Aha tackar. Den där lösningen verkar vara lite mer av det jag söker. Sent from my GT-I9100 using Byggahus
mycke_nu: [citat] All vår mat är i alla fall stendöd efter tillagning på induktionshällen.
111111: Suveränt! dessvärre blir det lite dyra kontakter att beställa enkom från ELFA, men ska se om man kan sam beställa med någon. Tackar för hjälpen
Paddy: [citat] Just det. Sökte i den tråden men hittade inget. Nu känns det ännu klarare. :-)
Spiken i kistan: Hoppsan, Tyfon kanske man ska akta sig för: http://www.rejta.se/omdome/187715/tyfon+svenska+ab
phl: Sonderar pristerrängen ett par gånger om året och håller med om att priserna i Sverige (HiFi-klubben) ligger lågt. Eventuellt finns det några kronor att vinna på att plocka prylar från Tyskland pga låg Eurokurs. Ska du bara ha enstaka enheter brukar frakten äta upp vinsten. Har dock köpt ett par nya oöppnade enheter på auktion på tyska Ebay och då kommit lite billigare undan.
Mats: 35 meter plus en dubbelskarv som värsta alternativ. Det är ju en bit och jag är värdelös på att räkna på dämpning men det finns ju de som kan på detta forum :)
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja generellt så beror det väl på. Det kan ju vara en alldeles utmärkt lösning om man inte på något sätt kan få igenom mer kabel i ett rör t ex. Då skadar det inte att ha i bakhuvudet att man kan tagga trafiken och skicka den över en lina till en switch där man taggar av den. Jag gör själv så för att komma undan med bara en kabel till min server som också agerar
kalubah: Jag håller i dagsläget på att installera ett nätverk för att på sikt koppla in TV, Stereo, NAS, skrivare och datorer. Vad har jag för alternativ att koppla in TVn till nätverket? Jag har hittat dessa: * Jag kopplar in TV-antennen till routern med Lexcom, kopplar därefter in TV-n till nätverksuttaget. * IP-tv över nätverket? Kan man koppla in TV-n direkt till nätverket? Vad är
stilofunk: Jag upptäckte i veckan att vårt Larm (DSC 1616) inte fungerar. Då jag skulle hämta äldsta sonen på kvällen valde den minsta sonen att vara kvar hemma. Då vi återvände lyste larmet rött, dvs det var aktiverat. Jag hade uppenbarligen aktiverat larmet då jag lämnade huset. Det som var konstigt, var att då jag öppnade dörren började inte larmet pipa och räkna ner tills jag larmat
nino: när jag bara kört Cmore tex utan switch så funkar det klockrent, nu har det fungerat med switch i 8dagar utan problem...
Mats: Det är förvisso inte MS utan tillverkaren som står för den drivern också men det kvittar ju. Problemet är det samma. JAg skulle nog börja med en liveskiva för att se om nätkortet vaknar
Nimajneb: Ang revo pico rs som jag har så har den ju funnits på marknaden ett tag och är lite dyrare. Men då får man med fjärrkontroll och batterier vilket man ofta får betala extra för annars. Jag tror jag haft min i 3-4 år och gjorde inställningarna när jag köpte den, sedan dess har den bara knatat på. Direkt ser jag inte vad som skulle göra den outdated dom närmaste åren heller. DAB
voodoo: Precis, hjälper det lite grand med en ferrit, så hjälper det alltid ännu mer med två.. man kan aldrig få för många ferriter! Detta är inget olösligt problem, vill man filtrera mer kan man sätta s.k. common-mode-drosslar på inkommande matning, som filtrerar signaler som kommer in likfasigt (vilket det är fråga om här) på både fas/nolla eller plus/minus.