Teknik
gadeberg: Hade tänkt ha nåt åt detta hållet så jag kan styra den [bild]
lars_stefan_axelsson: Säg inte det. Det är svårare att göra QoS utan separation. Och beroende på hur nätet/CPE ser ut i övrigt så kan man behöva det.
Pewh: http://www.assa.se/sv/site/assa/Konsument/Text3/
pelpet: I mitt jobb som datakomspecialist har jag patchat massor med 30cm och 50cm kabel och aldrig upplevt några problem med det. När det handlar om korskopplingsskåp där man har fler än 24 portar så gör det stor skillnad att använda kabel av lämplig längd. Ordningen blir mycket bättre, nätverket blir mer lättarbetat och det går mycket snabbare att jobba med kabel av rätt längd.
Mellanbarn: [citat] Om nu fiber i sig självt är det du går igång på och hastigheten inte är viktig finns klart billigare alternativ. :rolleyes: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/tradburet-natverk/fiber/optisk-fiberanslutning-p68911#ProductDetailedInformation :D
fludde: [citat] Den hittar ut. Men med 581 så städar den ett rum i taget, 521 kör runt i hela huset.
jojjeblom: Idag har jag varit ute i stugan och kopplat in den nya blurayen och det funkade riktigt bra. Enda debaklet var att jag glömde bruxen hemma men med lite klurande och testande så fick jag igång det:thumbup:
niclas82: det blir inte billigt men det här borde funka http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-adaptrar/hdmi/signalomvandlare/scart-till-hdmi-omvandlare-p98662 http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/antenner-tillbehor/rf-modulator/rf-modulator-p57131
RilleRock: [citat] Klart jag har :cool: Har monterat en hel del SPC centraler ända sen 2009 och har det både hemma och på kontoret. Finns ingen bättre central i mitt tycke. Men vi kör RCO M5 med på kontoret för demo :) Dock gillar jag inte att kameran behöver separat strömförsörjning.
tomlan: Hej, Även om du inte ska ha parabol i nuläget kanske det kommer senare.. så jag skulle som minimum dra 2 kablar till tak/skorsten/yttervägg där antenn och ev parabol kan sättas (kräver då att att alla ev boxar kan använda satcr teknik dvs 1 kabel från resp canaldigital samt viasat men annars drar du 8 kablar och har då möjlighet till sk quad eller quatro lnb och obegränsat antal
ceson: [citat] Tack, nu fungerade det:) Jag var där och försökte att ändra på enhetsbokstav men det gav bara syntaxfel, men nu blev det riktigt.
Nyfniken: [citat] Ibland kan det ju till och med vara så jävligt att man har uttag, men i fel vägg.
KnockOnWood: [citat] I mycket har du nog rätt, men är det för komplexa system tror jag det är fel väg att gå. Varför inte pröva att flyga en Boeing 737? Man lär sig något mer. Man kan :rolleyes: Att konfigurera en server, sätta upp ett AD, roaming profiles, remote desktop mm är inget som man gör med trial-and-error. Bättre göra det enkelt: En användarprofil på en lokal dator är 3-5
andersmc: Är det något du tänkt att betala för att få gjort?
lars_stefan_axelsson: Jag visste att någon skulle ta upp det. Skall aldrig skriva ett inlägg mer som är kortare än nya testamentet utan alltid nämna allt... Ja, de finns, men är dyra, inte lätta att få tag på, och får anses som överkurs vid en hemmanätverksinstallation. I vilket fall så är lösningen på just det här problemet patchpanel, inte hitta andra kontakter att klämma på. Skall man ändå
johan5588: Köpte en likadan termometer som dig, fick den i brevlådan idag :), får prova den när jag kommer till gården där jag har flispannan. Förra vintern byggde jag ett templarm till pannan, består av termostat+larmuppringare, så nu blir jag alltid uppringd när flispannan strejkar o tempen går under 75 grader (går normalt mellan 80-90 grader), skönt o veta när man reser bort. Kikade just
hevi: Många hyrställen hyr ut IR-kameror nuförtiden då priserna på instegskameror inte längre är obscent dyra. För fem, sex år sedan så kostade en hygglig IR-kamera som en bättre bil, nu kan man köpa en FLIR i3 för ~10000kr. Kolla därför med Cramo, Hyreshuset, -sannorliketen är stor att dom har kameror att hyra. Tycker man att det är dyrt så kan man gå ihop några grannar då en
slacker: Bah! Måste ni skriva hur bra Sonos är - Nu vill jag ju ha... Usch!
Mr L: Hej! vet inte om du fått rätt på ditt problem men här kan vara en lösning. Har inte läst igenom alla svar och är inte helt insatt i ditt problem. Men just att du tappar kontakten mellan D-link DIR-655 och dina trådlösa enheter. Jag hade exakt samma problem och kontaktade supporten. Då fick jag följande svar som hjälpe mitt problem. Har inte haft något strul sedan dess och det var
AndersS: [citat] Ersättaren till dem var väl 4160 och som dessutom kunde fås med en motordriven arkmatare (med mycket problem). Jo, även jag fanns på EIS vid den tidpunkten så det är nog inte otroligt att vi kan ha sprungit på varandra i "regionen".
Nimajneb: [citat] Det verkar vara vanligt att folk inte förstår den kopplingen. Vidare så justeras, om en med en viss tröghet, importvaror efter valutafluktuationer. Om en valuta dippar så är det framförallt varor som är producerade inom det valutaområdet som blir billigare och inte importvaror.