Hej,

Jag har en lägenhet med en ingång.
Jag vill utrusta mig med någon form ut av larm.
Först täntke jag securitas-larm, som då kostar 279 kr / mån, vilket jag tycker är lite för saftigt.

Jag är därför på jakt efter alternativ (som ej kostar lika mycket och helst en engångskostnad).
Jag vill på något sätt bli informerad genom mail/sms när någon går in i min lägenhet och kanske ha en kamera som jag kan surfa in på via mobilen och kolla vad som händer.
Någon som har något bra tips på hur man kan fixa detta? Det ska gå att ha en trådlös kamera som är uppkopplad via trådlöst nätverk på något sätt? men hur ska jag få ett mail sedan. Eller hur ska man gå tillväga för att känna sig trygg när man ej är hemma?

Alla tips och synpunkter är välkomna, stort tack på förhand.

Kolla på Powermaster/Powermax. Nackdelen är att du inte rakt av kan få mail vad jag har förstått, utan du måste gå via en server som bara riktiga larminstallatörer har tillgång till.

Det finns massor av ip-kameror på marknaden som har det du efterfrågar. Kolla dustin home, clas ohlson, webhallen. En kamera kan ge dig larm via email vid detektering av rörelse och kan då konfigureras att skicka bilder. Dessa kameror har kommit ner rejält i pris på senare år och enkla modeller kan fås till en riktigt överkomlig peng.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.