1 030 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Dsc ,äldre pc585.programmering
Hej!tänkte försöka få fart på mitt gamla larm som har varit strömlöst en längre tid.verkar som det inte kommer ihåg de trådlösa deckarna.
Larmet verkar vara ett teletec/dsc pc585,displayen heter Lcd5501Z.
Det är 3st trådlösa detektorer wls904p .
Vad jag kan se är z1och z2 byglade med motstånd på kretskortet. På z3 och z4 går det trådar till.
Fråga: är z1=sektion 1 och z2= sektion 2 osv. eller missförstår jag.?
Det lilla som är ifyllt i installationspapperna är vad sektionerna har för funktion, i sekvens 001.
Tänkte börja med att försöka programmera in detta igen som det är ifyllt i pappret. Men har svårt att fatta hur det går till. När jag trycker *8 installatörskod ,sen 001 . Hur gör jag sen ? Hur trycker jag för ex.vis sektion 1 om den ska vara direktlarmande = 03 så här ? :
* 8 installatörskod , 001, 01, 03 ?
Det kommer tecken när jag trycker men trycker jag ex.vis 3 så visar displayen siffra 1 och 2
Vet att det kanske är rörigt förklarat men hoppas på hjälp!
T
Larmet verkar vara ett teletec/dsc pc585,displayen heter Lcd5501Z.
Det är 3st trådlösa detektorer wls904p .
Vad jag kan se är z1och z2 byglade med motstånd på kretskortet. På z3 och z4 går det trådar till.
Fråga: är z1=sektion 1 och z2= sektion 2 osv. eller missförstår jag.?
Det lilla som är ifyllt i installationspapperna är vad sektionerna har för funktion, i sekvens 001.
Tänkte börja med att försöka programmera in detta igen som det är ifyllt i pappret. Men har svårt att fatta hur det går till. När jag trycker *8 installatörskod ,sen 001 . Hur gör jag sen ? Hur trycker jag för ex.vis sektion 1 om den ska vara direktlarmande = 03 så här ? :
* 8 installatörskod , 001, 01, 03 ?
Det kommer tecken när jag trycker men trycker jag ex.vis 3 så visar displayen siffra 1 och 2
Vet att det kanske är rörigt förklarat men hoppas på hjälp!
T
Ok,har i nuläget lyckats få alla 3st rörelsedetektorer att reagera/larma. Problemet nu är att larmet går när man går förbi deckarna utan att man aktiverat larmet, slår man in koden tystnar larmet och står i läge driftklar. Måste ha nåt att göra med sektionsfunktion eller egenskaper på funktion. Tips någon ....
?
Precis vad jag tror jag lyckats med! Efter att ha hittat en liten guide på engelska så var det så enkelt..eller dåligt informerat i anvisningen. Man skulle köra in alla sektioner i en följd efter sekvens 001. Verkar inte larma hipp som happ längre. Får prova med något gångtest imorgon om det fungerar,dyker troligen upp mer problem med tanke på att garaget är inblandat med brytare i låset osv. Aningens krångligt att programmera detta tycker jag.... Tack för svar Mats!
Klicka här för att svara