5 958 läst ·
16 svar
6k läst
16 svar
Powermax complete från England
Sida 1 av 2
Hej!
Vi har så smått börjat försöka läsa in oss på larm här på forumet. Har också förstått att många handlat från England. Om vi vill ha ett Powemax complete ( denna http://www.powermax-alarm.co.uk/product.php?id_product=43 ) ingår då inte GSM möjligheten utan den måste köpas separat? Säkert en dum fråga men....om någon vill förklara så är jag väldigt tacksam. Om jag tittar på liknande i Sverige så verkar den ju ingå..?
TACK på förhand!
Vi har så smått börjat försöka läsa in oss på larm här på forumet. Har också förstått att många handlat från England. Om vi vill ha ett Powemax complete ( denna http://www.powermax-alarm.co.uk/product.php?id_product=43 ) ingår då inte GSM möjligheten utan den måste köpas separat? Säkert en dum fråga men....om någon vill förklara så är jag väldigt tacksam. Om jag tittar på liknande i Sverige så verkar den ju ingå..?
TACK på förhand!
Medlem
· Västra götalands län
· 348 inlägg
Köper man från england brukar man få köpa till GSM-modulen ja.
Jag har det larmet, funkar super, dock är det ett jävla herke att konfigurera. Men kanske är jag som är för dum.... 
(köpte det i Sverige och fick det konfat av leverantör).
Priset är ju helt klart fördelaktigt.
Vad jag vet så ingår GSM modulen, det är ju själva grejen med det larmet...
EDIT: kikade på visonic´s hemsida. Där står det att det är tillval med GSM modul. Maila företaget och fråga är mitt bästa tips.
http://www.visonic.com/Products/Wireless-Property-Protection/PowerMaxComplete
(köpte det i Sverige och fick det konfat av leverantör).
Priset är ju helt klart fördelaktigt.
Vad jag vet så ingår GSM modulen, det är ju själva grejen med det larmet...
EDIT: kikade på visonic´s hemsida. Där står det att det är tillval med GSM modul. Maila företaget och fråga är mitt bästa tips.
http://www.visonic.com/Products/Wireless-Property-Protection/PowerMaxComplete
Redigerat:
Är inne på att köpa larm o fastnade för trygga hems larm men har nu fattat att det är samma larm som Visonic Powermax complete o varför betala det dubbla för trygga hems larm när man kan få det billigare från england.
Men är det exakt samma förutom att man får engelskt text o tal på larmet?
Saknas det alltid GSM modulen om man köper från england eller finns det nån sida som erbjuder det?
Hur gör man med kontant kortet, dom måste väl användas o fyllas på 1 gång om året för att inte stängas av eller finns det speciella att köpa?
Vad är skillnaden på powermax o powermaster larmet?
Men är det exakt samma förutom att man får engelskt text o tal på larmet?
Saknas det alltid GSM modulen om man köper från england eller finns det nån sida som erbjuder det?
Hur gör man med kontant kortet, dom måste väl användas o fyllas på 1 gång om året för att inte stängas av eller finns det speciella att köpa?
Vad är skillnaden på powermax o powermaster larmet?
Ja nu äntligen är vi på gång med detta. Har kollat och sollat. Det känns som mycket att sätta sig in i.... Nu återstår iallafall Powermax complete från http://www.powermax-alarm.co.uk eller från http://www.powermaxshop.co.uk. Har även tittat på http://www.securitywarehouse.co.uk men det blev betydligt dyrare. Någon som har erfarenhet av någon av de andra två? Powermax-alarm.co.uk verkar ju en del ha handlat av, men vad gäller powermaxshop.co.uk hittar jag bara ett inlägg här när jag söker och då gällde det kassa batterier.
Mvh
Mvh
Jag har också kikat en del på Powermax larmen, men vad jag kan läsa mig till så har man bara en central enhet/keypad. Vilket gör att man bör montera den strax innanför dörren (om man inte enbart kör på fjärrkontrollerna) och om någon tjuv bryter sig in, så är det väl bara att ha sönder enheten så slutar larmet? Framförallt om man kör med trådad utomhussignal. Eller tänker jag helt galet?
Jag försöker hitta ett vettigt larm där man kan gömma undan centralenheten och bara ha en keypad vid dörren som också klarar Prox Taggar.
Jag försöker hitta ett vettigt larm där man kan gömma undan centralenheten och bara ha en keypad vid dörren som också klarar Prox Taggar.
Kodpanelen till Powermax tar inte taggar, tyvärr. Köpte själv ett Powermax Pro från http://www.powermax-alarm.co.uk , har inte haft några problem med dem förutom att de inte fyller i trackingnumret för paketet på webben, man får maila och fråga efter det om man undrar var grejerna är.
Jag har gömt panelen i en klädkammare, och som en liten övning i hur säkert man kan få ett trådlöst larm så har jag både gsm och fast tele inkopplat samt en trådad kombi-pir som täcker panelen. På så sätt måste de störa ut 868, gsm och klippa kabeln för att bli helt ostörda, vilket inte låter som det normala tjuvpacket i radhusområdet... Vid dörren sitter en kodpanel men normalt använder jag lilla fjärren.
Kontantkort är såklart billigast, men ett telematikabb för kanske 30 kronor i månaden är ju lite säkrare, hur lätt är det inte att missa att fylla på eller hålla liv i kontantkortet?
Jag har gömt panelen i en klädkammare, och som en liten övning i hur säkert man kan få ett trådlöst larm så har jag både gsm och fast tele inkopplat samt en trådad kombi-pir som täcker panelen. På så sätt måste de störa ut 868, gsm och klippa kabeln för att bli helt ostörda, vilket inte låter som det normala tjuvpacket i radhusområdet... Vid dörren sitter en kodpanel men normalt använder jag lilla fjärren.
Kontantkort är såklart billigast, men ett telematikabb för kanske 30 kronor i månaden är ju lite säkrare, hur lätt är det inte att missa att fylla på eller hålla liv i kontantkortet?
SUPERPIN: Hur långt tar fjärkontrollen? Med tanke på om man gömmer undan centralen en bit in i huset. Vi kommer antagligen inte att kunna koppla till fasta luren efersom vi kommer att få ip-telefoni och leverantören säger att det funkar inte med alla larm..
Jag kör med Telia refill, larmet inställt på att skicka SMS var 28:e dag för koll av funktion, det räcker för att hålla liv i kontantkortet, använder "mina sidor" för att hålla koll på summan.superpin skrev:
carjoh: Vet inte riktigt, har inte haft problem med räckvidden. Min panel sitter mitt i huset och jag larmar av/på kanske max tio meter bort, med ett par väggar emellan. Är hemma med sjuk dotter så det är inte läge att prova idag men jag ska försöka komma ihåg att prova lite längre bort i helgen.
Jag kör f.ö den fasta telefonin via Comhem, inga problem med det. Men då är det inte kopplat till någon larmcentral utan jag låter röstfunktionen ringa upp min mobil så det är som ett vanligt samtal (förutom att den skickar sms då förstås).
Jag kör f.ö den fasta telefonin via Comhem, inga problem med det. Men då är det inte kopplat till någon larmcentral utan jag låter röstfunktionen ringa upp min mobil så det är som ett vanligt samtal (förutom att den skickar sms då förstås).
Hmm man ska kanske hoppa kodpanelen och köpa extra fjärrkontroller istället? Vad tycker ni. Centralen kommer vi också att gömma undan. Huset är ett 40-tals med tegelväggar, man får väl hoppas fjärrkontrollen klarar det....Det behöver inte fungera långt bort det är väl snarare vad det är för typ av väggar som avgör?