964 läst ·
7 svar
964 läst
7 svar
Automower 315 hittar inte laddstation, stannar på gräsmattan
Har fått (stora) problem med min klippare, när den ska ladda så har den väldigt svårt att hitta in i laddstationen, den är till synes på väg in mot den men viker av och kör fel. Har fungerat utan problem tidigare. Har ohm-mätt slingorna och det är bra värden, grön lampa.
Den stannar numera också ofta ute på gräsmattan död och när jag manuellt satt i den i laddstationen så har den delvis tappat minnet, får sätta pinkod och ställa klockan på den (dock så är schemat osv fortfarande intakt). Bara att lämna in ... ?
Den stannar numera också ofta ute på gräsmattan död och när jag manuellt satt i den i laddstationen så har den delvis tappat minnet, får sätta pinkod och ställa klockan på den (dock så är schemat osv fortfarande intakt). Bara att lämna in ... ?
Byt batteri innan du gör något annat. Efter sex år är det ändå dags att byta så det är inga bortkastade pengar.
Om batteriet är på väg att ta slut eller inte är svårt att bedöma med endast ålder som info. Batterierna kan mycket väl hålla över 10 år.
Men börja med att testa att prova med ett bra batteri. Eller som sagt skaffa ett nytt. Det skadar ju bara plånboken. Nytt batteri är bara en fördel annars. Jag skulle tro att det är det första de gör om du lämnar in den. På så vis åker du på den kostnaden ändå...
Men börja med att testa att prova med ett bra batteri. Eller som sagt skaffa ett nytt. Det skadar ju bara plånboken. Nytt batteri är bara en fördel annars. Jag skulle tro att det är det första de gör om du lämnar in den. På så vis åker du på den kostnaden ändå...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Jag har en 330X, och har aldrig varit med om att den tappat pinkod eller klocka när den fått slut på batteri, vilket den fått många gånger.
Klicka här för att svara