Hej!

Jag har fått ärva en gammal Husqvarna Automower 305 av äldre modell. Jag har problem med att den inte lämnar laddstationen eller klipper i Auto-läge. Strömförsörjningen fungerar som det ska med ett stadigt grönt sken och maskinen laddar. Klipparen är inställd i Autoläge och timern inställd. Klipparen fungerar om jag lyfter ur den och ställer i manuellt läge och kan även navigera sig hem med guidekabeln.

Någon som har en gissning vad problemet kan vara?
 
Är det en trehjulig maskin?
Kolla status för laddblecken på laddare och klippare. rengör med fin smärgelduk el. dylik. Böj försiktigt ut bleckn på laddaren för hårde anläggningstryck.

Kolla så att klipparen ta full laddström vid dockning genom lång tryck på 0 och välj batterimeny.
Står klipparen utanför laddaren så ska det synas ett negativt strömvärde på ca 60-100 mA (modellberoende). Trycker du in klipparen ska laddströmmen sticka iväg mot ca 1000 mA.
 
E etompau skrev:
Är det en trehjulig maskin?
Kolla status för laddblecken på laddare och klippare. rengör med fin smärgelduk el. dylik. Böj försiktigt ut bleckn på laddaren för hårde anläggningstryck.

Kolla så att klipparen ta full laddström vid dockning genom lång tryck på 0 och välj batterimeny.
Står klipparen utanför laddaren så ska det synas ett negativt strömvärde på ca 60-100 mA (modellberoende). Trycker du in klipparen ska laddströmmen sticka iväg mot ca 1000 mA.
Ja exakt tre hjul!

Jag testade att kontrollera laddström som du sade och fick då -66 utanför laddstation och runt 0 i laddat läge så det förklarar väl saken. Är det inte konstigt att den maskinen utan problem laddar när det står dockad?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.