Husqvarna erbjuder nu 4G modul till dom enheterna som är berörda av nedstängningen av 2G/3G näten.
https://www.husqvarna.com/se/suppor...g-infor-nedslackning-av-2g-3g-natet-ka-70310/
https://www.husqvarna.com/se/suppor...g-infor-nedslackning-av-2g-3g-natet-ka-70310/
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Inte ett strålande erbjudande om man inte ändå tänkt betala för service. Men har man ändå tänkt det är det ju fin rabatt.
Jag har nu bytt till 4g kort.
Har alltid underhållit själv och var inte så intresserad av att lämna in på service men jag var in på min lokala butik som serverar Husqvarna, fick pris på 990+850 för connect kortet, det var ju ett ok pris tänkte jag och lämnade in, men när jag hämtade den så sa de att min var så grundligt rengjord så det fanns inte mycket service att göra så de drog av 500:-
Så totalt blev det 1406:- 👍😀
Har alltid underhållit själv och var inte så intresserad av att lämna in på service men jag var in på min lokala butik som serverar Husqvarna, fick pris på 990+850 för connect kortet, det var ju ett ok pris tänkte jag och lämnade in, men när jag hämtade den så sa de att min var så grundligt rengjord så det fanns inte mycket service att göra så de drog av 500:-
Så totalt blev det 1406:- 👍😀
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
He he, dock inte ett ord om de 10 års connect-anslutning som ingår enligt avtalet.
Hade de sålts under nuvarande konsumentköplag hade HQ troligen varit tvugna att ta smällen själva, enligt min uppfattning.
Ingick ytterligare 10 nya år med det nya connect-kortet, eller vad är villkoren där?
Hade de sålts under nuvarande konsumentköplag hade HQ troligen varit tvugna att ta smällen själva, enligt min uppfattning.
Ingick ytterligare 10 nya år med det nya connect-kortet, eller vad är villkoren där?
Enligt min handlare ingår 4G abonnemanget för evigt.C cpalm skrev:
Funderar däremot hur man connectsr klipoaren igen ifrån Appen. Hur gör man?
Gick hur smidigt som helst att
Var väldigt lätt, ta bort klipparen i appen (inställningar/ mina klippare), gå in i menyn på klipparen, tror det var under tillbehör, står något om ny parkoppling tror jag, då får du upp en kod den ska du slå in i appen när du trycker på lägg till ny klippare, klart. Gick på ca 30 sekunder.S Stingray468 skrev:
Tack, det funkade bra. Var tvungen och avaktivera/aktivera blåtand i mobilen för att klipparen inte skulle få time out.O ollo skrev:Gick hur smidigt som helst att
Var väldigt lätt, ta bort klipparen i appen (inställningar/ mina klippare), gå in i menyn på klipparen, tror det var under tillbehör, står något om ny parkoppling tror jag, då får du upp en kod den ska du slå in i appen när du trycker på lägg till ny klippare, klart. Gick på ca 30 sekunder.
Det skall man nog vara. Men det vore omvänt trist om det visar sig vara avsevärt kortare tid än så.S Stingray468 skrev:
Att veta konkret vad som ingår känns som en viktig faktor för att bedöma erbjudandet. Ett telematik-abonnemang med den datamängd jag gissar att det handlar om kostar trots allt några hundralappar om året om man tecknar det som enskild.
Har roboten i sommarstugan och ser egentligen inget val. Endera handla detta för 850:- eller komplettera med en eller flera kameror för att ha koll, fast kan inte spåra den då om nån stjäl den. AirTag möjligen, men bara den är ju nästan halva kostnaden.C cpalm skrev:Det skall man nog vara. Men det vore omvänt trist om det visar sig vara avsevärt kortare tid än så.
Att veta konkret vad som ingår känns som en viktig faktor för att bedöma erbjudandet. Ett telematik-abonnemang med den datamängd jag gissar att det handlar om kostar trots allt några hundralappar om året om man tecknar det som enskild.
Är väl egentligen samma sak här. Är nog bara att bita i det sura äpplet och välja mellan dessa 850 + X kr servicekostnad, eller de ~3 000 kr som 4G-paketet annars kostar. Likväl skulle det vara intressant att veta konkret vad som ingår vad gäller abonnemangets livstid.S Stingray468 skrev:
Gick på ca 2300:- med service (som egentligen inte behövdes, men den blev väldigt ren iaf).C cpalm skrev:
Ställde ut roboten idag efter vinteruppehållet och det som slog mej var att roboten hittade in i sitt garage direkt, något som den har haft svårt med i alla år jag haft den. Lär ju vara nån ny fw/ softvara som tankats på i och med 4G uppgraderingen. Verkar lovande.