Om du menar att uppgradera styrprogrammet, så kan denna maskin enbart uppgraderas på en verkstad.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
E etompau skrev:
Om du menar att uppgradera styrprogrammet, så kan denna maskin enbart uppgraderas på en verkstad.
Är inte riktigt klar med vad styrprogrammet innebär. Tänkte främst på möjligheten att kontrollera klipparen från appen.

Gabriel vH Gabriel vH skrev:
Är inte riktigt klar med vad styrprogrammet innebär. Tänkte främst på möjligheten att kontrollera klipparen från appen.
Styrprogrammet=mjukvaran i klipparen som styr dess beteende etc.

Appen uppdateras via Google Play/Appstore etc.

• Gilla
Gabriel vH
  • Laddar…
330X har väl inte app?
Även om man får den mjukvaruuppgraderad till 430X.

• Gilla
etompau
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
330X har väl inte app?
Även om man får den mjukvaruuppgraderad till 430X.
Nej det har den inte. Undrar om den går att uppgradera så att jag kan kontrollera vissa delar av menyn i HQ Automower appen.

Nej det har den inte. Undrar om den går att uppgradera så att jag kan kontrollera vissa delar av menyn i HQ Automower appen.
En 330X lär vara från 2016 som senast:
https://www.husqvarna.com/se/suppor...tomower-med-automower-connect-appen-ka-01272/

Obs! Automower®-modeller tillverkade före 2018 har inte de komponenter och den programvara som behövs för att kommunicera med Automower® Connect.
Så med stor sannolikhet nej.

• Gilla
Gabriel vH
  • Laddar…
[länk]

Tack

[länk]

Tack för svar och länk. Bra då sparar jag ett par tusenlappar för ett hjälpmedel (leksak) som jag inte riktigt behöver.

• Gilla
McHolm
  • Laddar…
Har en husqvarna automower 405x gps, wifi, bluetooth förra årets modell 2024
Denna så kallade leksak är grym!!
Jag behöver inte röra klipparen överhuvudtaget .
Jag styr klipparen genom HQ appen. Allt styrs därifrån
Scheman, klipphöjd, klippmönster, all info finns i kartan på appen.
Min far hade gamla modellen av 315, och när han såg hur tekniken och utvecklingen gått framåt, så bytte han direkt till 415x ca 2 veckor efteråt
Men alla är vi olika.

2016 är ju rena rama stenåldern
Som att jämföra en Saab med en porsche

C
Undrar om den går att uppgradera så att jag kan kontrollera vissa delar av menyn i HQ Automower appen.
Det du är ute efter heter "Automower Connect Kit". Tror det fanns ett sådant för 330X som dock inte säljs längre och är dessutom inaktuellt nu är 2G + 3G försvinner.

C cpalm skrev:
Det du är ute efter heter "Automower Connect Kit". Tror det fanns ett sådant för 330X som dock inte säljs längre och är dessutom inaktuellt nu är 2G + 3G försvinner.
Vill minnas att den inte gav mycket mer än att man kunde se var klipparen befann sig, om den blivit stulen eller så.

• Ledsen
cpalm
  • Laddar…
Baba_yaga Baba_yaga skrev:
Har en husqvarna automower 405x gps, wifi, bluetooth förra årets modell 2024
Denna så kallade leksak är grym!!
Jag behöver inte röra klipparen överhuvudtaget .
Jag styr klipparen genom HQ appen. Allt styrs därifrån
Scheman, klipphöjd, klippmönster, all info finns i kartan på appen.
Min far hade gamla modellen av 315, och när han såg hur tekniken och utvecklingen gått framåt, så bytte han direkt till 415x ca 2 veckor efteråt
Men alla är vi olika.
Alla är vi olika åt en bra summering.

Jag plöjer inte ner 44kkr bara för att få den senaste modellen (430X) av vår klippare (330X) när den gamla fortfarande klipper gräset lika bra.
Då har jag annan teknik som jag lägger pengarna på först.

Alla är vi olika åt en bra summering.

Jag plöjer inte ner 44kkr bara för att få den senaste modellen (430X) av vår klippare (330X) när den gamla fortfarande klipper gräset lika bra.
Då har jag annan teknik som jag lägger pengarna på först.
Det känns mest värt för entasuaster. Ändra någon inställning gör jag kanske någon gång per år. Det som vore bra att ha är väl främst notifiering om larm, som det är nu så märker jag inte att klipparen fastnat förrän några dagar senare när gräset börjar bli långt. Men som du säger, jag betalar inte 44k för det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.